arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

نه آنها به عربستان بیایند نه ما به ایران می رویم!

درپی تنش در روابط ایران و عربستان، سران باشگاه‌های عربستانی با سوء استفاده از این شرایط، اعلام کرده‌اند که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های ایرانی در داخل ایران، بازی نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی تنش در روابط ایران و عربستان، سران باشگاه‌های عربستانی با سوء استفاده از این شرایط، اعلام کرده‌اند که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های ایرانی در داخل ایران، بازی نخواهند کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ هنوز لیگ قهرمانان آسیا شروع نشده است که سعودی‌ها حاشیه سازی‌های خود و رفتارهای تحریک آمیزشان را شروع کرده‌اند تا نشان دهند که مثل همیشه با باشگاه‌های ایرانی مشکل دارند و به دنبال حاشیه سازی در بیرون از میدان مسابقه هستند.

آیین قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چند روز پیش برگزار شد و در آن نمایندگان ایران باید با تیم های عربستانی دیدارهای سختی را انجام دهند.

در این قرعه‌کشی که انجام شد، الهلال با تراکتورسازی تبریز همگروه است، النصر عربستان با ذوب‌آهن، فولاد به احتمال خیلی زیاد با الاتحاد و الأهلی هم در صورت برنده شدن نفت برابر الجیش با این تیم ایرانی همگروه خواهد شد.

روابط سیاسی ایران و عربستان اخیرا و درپی اعدام «شیخ نمر» به تیرگی گراییده و همین موضوع بهانه‌ای شده تا مدیران باشگاه‌های عربستانی بار دیگر درخواست‌های غیرمعقولی را مطرح کنند.

به گزارش سایت الوئام عربستان، عبدالله البترجی، نائب رئیس باشگاه الأهلی که به احتمال زیاد تیمش با تیم نفت تهران همگروه خواهد شد از باشگاه‌های عربستانی خواست تا با ارسال نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا از این نهاد بخواهند که بازی‌های نمایندگان عربستان با تیم های ایرانی را در یک زمین بی طرف برگزار کند.

او گفت: باشگاه الأهلی نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواهد نوشت و در آن از سران AFC می‌خواهیم که دیدارهای الأهلی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در زمینی بی‌طرف برگزار کند.

باشگاه الأهلی تنها باشگاهی نیست که چنین خواسته‌ای دارد. عبدالرحمان بن مساعد، رئیس باشگاه الهلال عربستان هم که به ایران ستیزی مشهور است و همواره اظهارات تندی را علیه تیم‌های ایرانی بر زبان می آورد چنین خواسته‌ای دارد.

او گفت: از باشگاه های عربستانی می خواهیم که با نوشتن نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری دیدارهای خود با نمایندگان ایران در زمینی بی طرف باشند. نه ما می خواهیم به ایران برویم و نه می‌خواهیم آنها به عربستان بیایند.

وی ادامه داد: از باشگاه‌های عربی می‌خواهم با ما همدردی کنند و چنین خواسته‌ای را درک کنند. امنیت بازیکنان مهم تر از هر چیزی است و نمی‌توان در چنین کشور که دشمن ماست امنیت خود را حفظ کرد. نیازی نیست که رفتارهای را که آنها با ما داشتند یادآوری کنم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان