arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

اخبار ضد‌ونقیض از دفن شیخ نمر در ریاض

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی نزدیکان شیخ نمر اعلام کردند که حکومت عربستان پیکر وی را در کنار برخی افراد مجهول‌الهویه در ریاض دفن کرده‌ است اما رسانه‌های سعودی در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش فارس، با انتشار اخبار ضد و نقیض درباره دفن پیکر شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان، برخی نزدیکان وی به خبرنگار ما اعلام کردند که حکومت عربستان پیکر شیخ نمر را در ریاض دفن کرده است.

هرچند اخبار موثقی در این باره نیست اما حکومت عربستان تاکنون از تحویل پیکر شیخ نمر به خانواده وی خودداری کرده است.

این فرد نزدیک به خانواده شیخ نمر همچنین تأکید کرد: حکومت عربستان به ما اعلام کرده شیخ نمر تروریست بوده و پیکر وی را بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی در شهر ریاض و کنار برخی اعدام‌شده‌های دیگر از القاعده دفن کرده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز حکومت عربستان به بستگان و افراد نزدیک شیخ نمر اعلام کرد که حق هیچ‌گونه اعتراض و برپایی مجالس ختم ندارند، هیچ فردی نیز حق ندارد با خانواده وی در رفت و آمد باشد.

خبرنگار ما همچنین کسب اطلاع کرده است که نظام سعودی، برادران شیخ نمر را به بازداشت تهدید کرده و آنها را از هرگونه مصاحبه با شبکه‌های خبری ممنوع کرده است.

حکومت سعودی تمامی تماس‌های خانواده شیخ نمر را کنترل و در صورت برقراری هر گونه ارتباطی با رسانه‌ها و یا موضوعاتی درباره شیخ نمر، آنها را تحت فشار قرار خواهد داد.

حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند، روز شنبه در 12 منطقه در عربستان اجرا شد.

در میان افرادی که وزارت کشور عربستان اعلام کرد آنها را اعدام کرده، «فارس آل شویل الزهرانی» نیز به چشم می‌خورد که از اعضای شناخته شده القاعده در عربستان به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان