arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

دستور وزیر کشور برای اتفاقات سفارت عربستان

قائم مقام وزیر کشور گفت: وزیر کشور در اجرای وظایف ذاتی خود و فرمان ریاست جمهوری در معرفی عاملان حمله به سفارت و کنسولگری عربستان به قوه قضائیه دستور داد عاملان این حادثه به فوریت شناسایی و با قاطعیت پرونده آنها تهیه و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کشور گفت: وزیر کشور در اجرای وظایف ذاتی خود و فرمان ریاست جمهوری در معرفی عاملان حمله به سفارت و کنسولگری عربستان به قوه قضائیه دستور داد عاملان این حادثه به فوریت شناسایی و با قاطعیت پرونده آنها تهیه و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

به گزارش «انتخاب»، حسینعلی امیری در واکنش به حادثه سفارت و کنسولگری عربستان افزود: خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر موجی از تاسف در دنیا ایجاد کرد و مردم ایران اعم از شیعه و سنی و اقلیت های دینی این حادثه تلخ غیرانسانی و در تعارض با معیارهای حقوق بشر را محکوم کردند.

وی ادامه داد: امروز خبر شهادت شیخ نمر خبر اول رسانه های منطقه و از مهمترین اخبار دنیا محسوب می شود و مردم شریف ایران در کنار سایر مسلمانان جهان این اقدام را غیرانسانی و غیر اسلامی و با معیارهای حقوق بشری کاملا در تناقض می داند.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: از زمانی که این خبر منتشر شد واکنش ها نسبت به این موضوع قابل پیش بینی بود .

امیری گفت: به دستور وزیرکشور تدابیر لازم اتخاذ و از طریق معاونت امنیتی وزارت کشور به دستگاههای انتظامی و امنیتی ابلاغ شد.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: شخص وزیر و معاونت امنیتی با حساسیت تمام موضوع را به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و برانگیخته شدن احساسات افرادی که ممکن بود دست به اعمال غیرقانونی بزنند پی گیری کرد و در چند مرحله دستورات لازم را به نیروهای انتظامی برای جلوگیری از این اقدامات احتمالی داد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه شاهد بعضی رفتارهای خارج از قانون و مقررات توسط جمعی از کسانی که نتوانستند براحساسات خود غالب شوند بودیم که منجر به خساراتی به سفارت و کنسولگری کشور عربستان شد.

امیری افزود : وزارت کشور تاسف خود را از آنچه پیش آمد اعلام می کند، در کشور جمهوری اسلامی نقض قانون به منزله نقض مقررات شرعی است و این گونه اعمال و رفتارهای خلاف شئونات جمهوری اسلامی قابل قبول و توجیه نیست.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: همانطوری که ریاست جمهوری اعلام کردند این گونه رفتارها توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این که معاونت امنیتی وزارت کشور و استاندار تهران مسئول اجرای دستور وزیر کشور در برخورد با عاملان سفارت و کنسولگری عربستان هستند تاکید کرد: امنیت کامل برای نمایندگی های سیاسی دولت ها در جمهوری اسلامی برقرار است و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

امیری یادآور شد: برای وزارت کشور علاوه بر تکالیف قانونی، آموزه های اسلامی مبنی بر حفاظت از جان و مال همه کسانی که در خاک جمهوری اسلامی به هر عنوان حضور دارند یک امر شرعی است.

در پی انتشار خبر شهادت آیت الله شیخ نمر روحانی برجسته عربستان در روز گذشته -شنبه- ، تجمع هایی در مقابل سفارت عربستان درتهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس صورت گرفت و با حمله جمعی معدود، خساراتی به این دو محل وارد شد.
نظرات بینندگان