arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

درخواست وزیر خارجه اتریش از تهران و ریاض

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش تاکید کرد: با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفتگو کردم و بر اهمیت خویشتنداری و مذاکره بین دو کشور تاکید نمودم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه اتریش گفت که در گفتگو با وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر اهمیت خویشتنداری و مذاکره بین تهران و ریاض تاکید کرده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از اسپوتنیک، سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش تاکید کرد: با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفتگو کردم و بر اهمیت خویشتنداری و مذاکره بین دو کشور تاکید نمودم.

وزیر خارجه اتریش امروز یکشنبه در حالی خواستار خویشتنداری و گفتگو بین ایران و عربستان سعودی شده است که اعدام ۴۷ نفر از مخالفان از جمله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود موجب تنش شدید در روابط ایران و عربستان شده است.

روز شنبه وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد: شیخ نمر روحانی برجسته شیعه را به همراه ۴۶ نفر دیگر که متهم به فعالیت های تروریستی بوده اند، اعدام کرده است.

تظاهرات اعتراض آمیز در تهران علیه اعدام شیخ نمر برگزار شده است و مردم معترض به سفارت عربستان حمله کرده اند.

کورتز افزود: در گفتگو با جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل جبیر وزیر خارجه عربستان بر اهمیت خویشتنداری و گفتگو بین دو کشور تاکید کردم و بار دیگر مخالفت اتریش با مجازات مرگ را اعلام نمودم.

اعدام شیخ نمر با محکومیت گسترده بین المللی روبرو شده است. تظاهرات اعتراض آمیز در تهران امروز یکشنبه نیز ادامه داشته است.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان