arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
قذافی:آماده آتش بس هستم

من برای لیبیایی ها مقدس تر از امپراتور ژاپنی ها هستم!/ملت های اروپایی در حمایت از من تظاهرات می کنند!

قذافی با انتقاد از سیاست های ایتالیا در شرایط جاری این کشور و بر خلاف سخنرانی های سابق خود با لحنی آرام گفت: ما فکر می کردیم که ایتالیا در برابر لیبی به دلیل جنایتهای سابق خود احساس گناه می کند ولی سیاستهای کنونی این کشور این مساله را نشان نمی دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافی در گفتگوی زنده تلویزیونی دولتی لیبی گفت: من اماده آتش بس هستم، اما به طوری که یک طرفه نباشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، وی ضمن اشاره به خود خاطرنشان کرد: قذافی برای شهروندان لیبی مقدس تر از امپراتور ژاپنی ها است.

قذافی با انتقاد از سیاست های ایتالیا در شرایط جاری این کشور و بر خلاف سخنرانی های سابق خود با لحنی آرام گفت: ما فکر می کردیم که ایتالیا در برابر لیبی به دلیل جنایتهای سابق خود احساس گناه می کند ولی سیاستهای کنونی این کشور این مساله را نشان نمی دهد.

وی افزود: هواپیماهای جنگنده ایتالیا امروز لیبی را به مانند سال 1911 بمباران می کنند. تاسف می خوریم که روابط لیبی با ایتالیا تباه شده است.لیبیایی ها حق دارند نبرد خود را به اراضی ایتالیا بکشانند.ما امروز تنها از از خود دفاع می کنیم. لیبیایی ها با ایتالیا همانند سال 1911 مبارزه خواهند کرد.

رهبر لیبی با انتقاد از عملکرد نیروهای بین المللی افزود: آیا قطعنامه شورای امنیت اجازه بمباران لیبی و محاصره دریایی آن را می دهد؟ آیا این بمباران ها به معنای حمایت از جان شهروندان لیبی است؟ آیا قطعنامه شورای امنیت منطقه پرواز ممنوع را به صورت جزئی یا کلی بر فراز لیبی تحمیل کرده است؟ آیا این منطقه پرواز ممنوع به این معنا است که باید غیر نظامیان را به قتل برسانند و زیرساخت های لیبی را از بین ببرند؟ قطعنامه 1973 شورای امنیت اجازه استفاده از زور را نمی دهد.

وی گفت: ما اولین کسی بودیم که از آتش بس حمایت کردیم و این آتش بس یک طرفه ممکن نیست.

رهبر لیبی گفت: ارتش برای توقف عملیات نظامی آمادگی دارد اما این اقدام باید با توافق تمامی طرف ها برای آتش بس صورت گیرد.

معمر قذافی که به طور زنده از تلویزیون دولتی لیبی سخن می گفت افزود: تصمیم برای آتش بس نباید به طور یکجانبه اتخاذ شود و ما با استقبال از چنین اقدامی آن را تایید می کنیم اما حملات نیروهای ناتو همچنان ادامه دارد.

 قذافی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تروریست ها شهروندان لیبی نیستند بلکه از خارج وارد این کشور شده اند و در حال حاضر نیروهای القاعده، امارتی را برای خود در درنه در شرق لیبی تاسیس کردند.

 وی درباره اوضاع شهر اجدابیا گفت: امروز اجدابیا با حملات توپخانه ای در حال از بین تکه تکه شدن است و باید اجدابیا منطقه ای بی طرف در عملیات نظامی باشد.

رهبر لیبی گفت: همه باید بدانند که ثروت نفت لیبی در سیطره ما قرار دارد و ما سلاح را در سطحی گسترده میان شهروندان لیبی توزیع خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند مرا به خروج از کشور وادار کند و هرگز این کشور را ترک نخواهم کرد.

دیکتاتور لیبی گفت: قذافی امروز برای شهروندان لیبی مقدس تر از امپراتور ژاپنی ها است.ملت های اروپایی در حمایت از قذافی و ملت لیبی تظاهرات می کنند.

قذافی گفت: این نبرد را تا زمانی برگزاری انتخابات در کشورهای غربی ادامه می دهیم تا در انتخابات شکست بخورند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
4
قذافی برو خدا را شکر کن که نیروهای ناتو بدون امریکا به تو حمله های کوچک و پراکنده کردند . چون دراین حمله اروپا شرکت کرده بود ودر گیر بود و اروپاییان از روز اول مخالف جنگ بودند. اگر امریکا شرکت و رهبری میکرد طی چند روز اول لیبی کارش تمام بود مثل عراق یا افغانستان حالا چرا امریکا دراین حمله به لیبی شرکت نکرد علتهایی دارد که اروپاییان آن را میدانند واین لیبی هم لقمه ای برای اروپاییان شد.
نظرات بینندگان