arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

عربستان و ایران طلا را گران کردند

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1066 دلار رسید و تا اواسط روز 1064 دلار معامله شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طلای جهانی در نخستین روز معامله سال 2016 در پی افزایش تنش میان عربستان سعودی و ایران که تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه ایجاد کرد، افزایش قیمت داشت.

به گزارش «انتخاب»؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1066 دلار رسید و تا اواسط روز 1064 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.7 درصد افزایش، به 1068 دلار رسید.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.4 درصد افزایش یافت و به 223.85 یوان در هر گرم (1068 دلار در هر اونس) رسید.

طلا که در زمان افزایش آشفتگی سیاسی و اقتصادی، جایگاه پناهگاه امن سرمایه را پیدا می‌کند، در پی قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران صعود کرد.

این فلز زرد در سال 2015 با 10 درصد کاهش قیمت، برای سومین سال متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی برای این فلز ارزشمند بود و در سال 2016 با سال دشوار دیگری روبروست.

با وجود اینکه رویدادهای غیرمنتظره ای مانند حملات تروریستی پاریس در سال 2015 طلا را برای مدت کوتاهی افزایش داد اما این فلز ارزشمند تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا و صعود ارزش دلار، به روند نزولی ادامه داد و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند کاهش قیمت بیشتری برای طلا در راه باشد.

بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته، در دسامبر نرخهای بهره را افزایش داد و انتظار می‌رود امسال هم به تدریج نرخها را افزایش دهد. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کمتر کرده و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

بر اساس آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری با پشتوانه طلا روز جمعه 2.56 تن کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در بیش از شش سال گذشته رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 13.8728 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.2 درصد کاهش، 881 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 1.9 درصد کاهش، 549 دلار بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان