arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزير علوم: بايد نگاهمان به انگشت اشاره رهبري باشد

وزير علوم تاكيد كرد: هرچه داريم از ولايت داريم و اگر قرار است مسير را درست ادامه دهيم بايد نگاهمان به انگشت اشاره رهبري باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: وزير علوم تاكيد كرد: هرچه داريم از ولايت داريم و اگر قرار است مسير را درست ادامه دهيم بايد نگاهمان به انگشت اشاره رهبري باشد.

كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري در ابتداي مراسم افتتاح ساختمان مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري تاكيد كرد: هرچه داريم از ولايت داريم و اگر قرار است مسير را درست ادامه دهيم بايد نگاهمان به انگشت اشاره رهبري باشد.

وي با اشاره به اينكه پژوهش مقدمه‌اي بر دانايي و دانايي اساس اقتدار و توان است، گفت: در دنيا به آن اندازه بايد حرف براي گفتن داشته باشيم كه در علم و فناوري به رشد و پيشرفت رسيده باشيم.

وي افزود: بايد اين سؤال را مطرح كرد كه پژوهش و تحقيقات براي چيست؟ در اين خصوص 2 نگرش وجود دارد. نگرش اول جهان‌بيني غربي است كه پژوهش را ابزاري براي سلطه بر انسان‌هاي ديگر مي‌داند و هدف آن اين است كه توليد دانش و علم كند تا انسان‌هاي ديگر را تحت سلطه قرار دهد.

وزير علوم در ادمه تصريح كرد: غرب علم را بريده‌اي از مبدا فاعلي مي‌بيند. آنها معتقدند خلقتي وجود ندارد و تمام اين آفريده‌ها طبيعت است.

وي افزود: غرب سعي دارد آپارتايد علمي را رشد و گسترش دهد و علم را محصور به خود كند.

دانشجو تاكيد كرد: اما نگاه ديگري نيز به علم و دانش وجود دارد كه آن جهان‌بيني توحيدي است و در اين جهان‌بيني علم و پژوهش در مسير خلقت قرار دارد.

وزير علوم اظهار داشت: علم و دانش ابزاري است براي تعالي بشريت نه سلطه بر انسان‌هاي ديگر.

وي افزود: در جهان‌بيني توحيدي آپارتايد علمي معنايي ندارد و نمونه عدم وجود اين آپارتايد علمي جمهوري اسلامي ايران است.

وزير علوم در ادامه بيان داشت: ايران اسلامي به محض اينكه به دانش هسته‌اي دست پيدا كرد، آمادگي خود را براي اشاعه اين علم و دانش در كشورهاي ديگر اعلام كرد.

وي در ادامه گفت: اگر قرار بود دانش به صورت مطلق موجب تعالي شود، اكنون آمريكا بايد محبوب‌ترين كشورها در جهان مي‌شد، درحالي كه اكنون اين كشور منفوترين دولت در جهان است.

دانشجو خاطرنشان كرد: دانشگاه‌هاي كشورمان بايد به سمتي حركت كنند كه بر اساس رويه‌هاي جهان‌بيني توحيدي باشد.

وزير علوم با اشاره به اينكه علمي كه نتواند در درون انسان تحول ايجاد كند، چگونه مي‌تواند ساير افراد را متحول كند؟ تاكيد كرد: اگر مي‌گوئيم غربزدگي به اين معني است كه مي‌خواهيم غربزدگي‌زدايي كنيم و قصد نداريم غرب‌ستيزي كنيم.

دانشجو با تاكيد بر اينكه محتوا و ظاهر بايد با يكديگر متناسب باشد، در پايان خاطرنشان كرد: ظاهر مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري بايد به گونه‌اي طراحي شود كه وقتي فردي وارد اين مركز مي‌شود، احساس كند كه وارد يك مركز علمي اسلامي شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
0
هرچه داريم از اسلام داريم
نظرات بینندگان