arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

توصیه وزیر کشور به ائمه جماعات

وزیر کشور گفت: امیدوارم از تریبون های نمازجمعه برای حفظ و تقویت وحدت و انسجام و نیز تشویق به حضور باشکوه مردم در انتخابات آتی استفاده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر کشور گفت: امیدوارم از تریبون های نمازجمعه برای حفظ و تقویت وحدت و انسجام و نیز تشویق به حضور باشکوه مردم در انتخابات آتی استفاده شود.

به گزارش«انتخاب»؛ عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز (دوشنبه) در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور گفت: در شرایطی واقع شده ایم که روابط بین الملل قابل مقایسه با دو سال قبل نیست و به رغم فشارهایی که در حوزه تبلیغاتی ، سیاسی ، تحریمی ، تهدیدی و جنگ روانی وجود داشت، در برخی حوزه ها کاملا توانستیم وضعیت را دگرگون کنیم.

وی ادامه داد: علاقه به تعامل و روابط و رفت و آمد با ایران در بین کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و کشورهای جهان خوب است و این را از هیات هایی که می آیند می توان فهمید.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: فضای با نشاط سیاسی در عرصه رقابت در کشور فراهم شده است و فضای انتخابات فضای رقابت عقلایی و منطقی است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در حوزه اجرا دخالت در انتخابات از جمله استفاده از امکانات ، اختیارات ، منابع و موقعیتها به نفع یا علیه کاندیداها ممنوع و نظارت بر این امر به طور جدی در دستور کار است و روند انتخابات حول محور قانون و شرایطی که قانونگذار فراهم کرده است با حضور پر شور و با شکوه مردم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه انتخابات در تلاشیم دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی به گونه ای برگزار شود که در بستر آرامش و همدلی صورت گیرد و حضور با شکوه مردم و اجرای دقیق قانون را داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در این دور از انتخابات با توافقی که با شورای نگهبان صورت گرفت معتمدین هیات های اجرایی برای هر دو انتخابات یکی شده است که اقدام بسیار موثری بود.

وی یادآور شد: در بحث الکترونیکی کردن نیز به توافقات خوبی با شورای نگهبان رسیدیم و در حال حاضر فضای مناسبی حاکم است.

رحمانی فضلی گفت:باید تلاش کرد با اتحاد و انسجام و همدلی وحدت داخلی را حفظ کنیم؛ به مردم امید دهیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم .

وی با بیان اینکه موضوع اصلی انتخاب آتی حضور باشکوه مردم است گفت: موضوع اصلی حضور با شکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند است و وحدت و انسجام ،همگرایی و همدلی در کنار این حضور باشکوه اصلی ترین موضوع انتخابات است.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد از تریبون نماز جمعه که در دست روحانیت کشور قراردارد و همه پیرو ولایت هستند در این مسیر استفاده شود.

وزیر کشور با اشاره به موضع عربستان سعودی در قبال ایران اظهار داشت: سران عربستان با موضع گیری هایی که دارند در آرزوزیر کشور کسب قدرت اول منطقه در تعاملات سیاسی هستند،اما علیرغم پول های زیادی که خرج می کنند نتوانسته اند اقتدار و موقعیت مناسبی برای خود ایجاد کنند .

وی ادامه داد: هیچ کس راضی به آُسیب رساندن به سفارت عربستان در کشور ما نبود و جار و جنجال عربستان درباره قضیه سفارت برای پوشش دادن افتضاح به شهادت رساندن شیخ نمر در عرصه بین المللی است و این جنایت بر هیچ قاموسی نمی گنجد.

رحمانی فضلی گفت : علاقه به تعامل با ایران در حوزه منطقه ای مناسب است و کسانی که ارزشی و نقشی برای ایران در حوزه تحولات منطقه ای قائل نبودند به گونه ای شده که همه معترفند بدون ایران نمی توان به تحولات منطقه ای رسید.

وزیر کشور اظهار کرد: در عرصه بین المللی موقعیت مناسب تری داریم و مهمترین گامی که دولت با هدایت رهبری برداشت، موضوع برجام بود که با همه فراز و نشیب ها و حواشی موضوع توانستیم به توافق قابل قبولی برسیم که در صورت اجرایی و نهایی شدن، می تواند فضای جدیدی را در عرصه های مختلف ایجاد کند.

وی با اشاره به توافق برجام اظهار کرد: توافق برجام از منظر دیپلماسی و مذاکره و هدایت در صحنه از سوزیر کشور همه کارشناسان مورد تمجید قرار گرفته است؛ اگرچه دشمنان تلاش دارند تا این توافق به نتیجه نرسد ولی شرایط داخلی و نحوه اجرا، در نهایی شدن برجام موثر است.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: در حوزه منطقه ای در تحولات کشورهایی که دچار بحران هستند از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان نقش افرینی مناسبی داشتیم و با مقاومت و هدایت ایران در عرصه های مختلف منطقه ای در حوزه های سیاسی، دیپلماسی و پشتیبانی و ارزشی توانستیم به ملتهای منطقه قدرت مقاومت و استقامت و روشن شدن جریان انحرافی و فرقه ای که در تحولات منطقه ای نقش افرینی می کردند بدهیم.

وزیر کشور افزود:مردم منطقه عقبه جریان انحرافی و گروههای فرقه ای را شناخته اند و متوجه شدند در عرصه منطقه ای و بین المللی چه کشورهایی حامیان این جریان هستند که برای پیشبرد سیاست های انقلاب گام بلندی است.

وی ادامه داد:در حوزه اقتصادی با توجه به اینکه با کاهش ارزش نفت مواجه هستیم همه تحلیلها بر این است که این کاهش، سیاسی بوده و برای فشار به ایران و جبهه مقاومت است.

وزیر کشور در پایان با اشاره به سیاستهای اقتصادی دولت اظهار کرد:دولت در بخش اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی هایی را صورت داده است و تلاش دولت عملی کردن نگاه مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مق
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان