arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

داریوش ارجمند: کارگردان ها به دنبال بازیگران چشم سبز هستند

بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان گفت: سینمای ایران دچار نژاد پرستی شده و این در حالی است که مردم کشورمان در طول تاریخ هیچگاه به رنگ پوست و چشم کسی اهمیت نداده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان گفت: سینمای ایران دچار نژاد پرستی شده و این در حالی است که مردم کشورمان در طول تاریخ هیچگاه به رنگ پوست و چشم کسی اهمیت نداده‌اند. 

به گزارش مهر، داریوش ارجمند شامگاه جمعه پس از اکران فیلم "راه آبی ابریشم" در سینما ستاره جنوب بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ساخت یک فیلم نمی شود همه چیز را در خصوص خلیج فارس گفت، عنوان کرد: ما هنوز برای فرهنگ و سینمای ایران نتوانسته ایم کاری بکنیم و آرزوی بسیاری از اهالی سینما رسیدن به یک سینمای ملی در ایران است، همانند فردوسی که 30 سال تمام هستی خود را برای خلق یک اثر ملی و تاریخی صرف کرد.

وی با اشاره به حرکت کشورهای عربی برای تغییر نام خلیج فارس، افزود: عربها از این حرفهای بی‌ارزش زیاد می‌زنند اما من فکر می کنم که ماهی‌های خلیج فارس شاهد خوبی برای اثبات نام خلیج فارس هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: ناصر تقوایی با ساخت فیلم ناخدا خورشید پیشگام فیلم سازی در خصوص خلیج فارس است و محمد بزرگ نیا هم با ساخت چند فیلم به خوبی این راه را ادامه داده است.

ارجمند با اشاره به اینکه خلیج فارس چهار راه فرهنگ و تمدن سرزمین ایران بوده و هست، بیان داشت: حقانیت نام خلیج فارس آن قدر بدیهی است که نیاز به تبلیغ ندارد و ما خودمان نباید با تبلیغات اضافی مسئله نام خلیج فارس را حساس جلوه دهیم.

وی به صلح جویی و تمدن مردم ایران در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ رنگ پوست و رنگ چشم برای مردم ما فرقی نداشته و مردم ما همیشه به دنبال صلح و دوستی با دیگر کشورها و فرهنگ ها بوده اند.

این بازیگر پیشکسوت کشورمان با اشاره به ایجاد نژاد پرستی در سینمای ایران، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر سینمای ما دچار نژاد پرستی شده و برخی از کارگردانها و تهیه کنندگان به دنبال بازیگران چشم سبز و ... هستند این در حالیست که مردم ما در طول تاریخ هیچ وقت این گونه نبوده اند.

ارجمند اضافه کرد: فرهنگ ایران ریشه در اعماق خلیج فارس دارد و مردم ایران هیچگاه از دکوری که غرب در آن سوی آبهای خلیج فارس ساخته نخواهند ترسید.

وی گفت: تمامی شواهد تاریخی و دانشکده های جغرافیایی دنیا بر حقانیت نام خلیج فارس شهادت می دهند و کشورهای عربی نمی توانند با پول، نام خلیج فارس را تغییر دهند.

بازیگر فیلم "راه آبی ابریشم" با اشاره به اهمیت سیاسی و اقتصادی خلیج فارس، بیان داشت: خلیج فارس یک شاهراه بزرگ و یک منطقه نفت خیز است و همین دو مسئله این خلیج را بسیار حساس کرده و ما هنرمندان وظیفه داریم از مجموعه فرهنگ های این منطقه حفاظت کنیم.

ارجمند افزود: سهم ایران در تمدن جهان از همه کشورهای دنیا بیشتر است چون این ایرانیان بوده اند که توانسته اند هزاران سال پیش در شهر سوخته زابل جراحی مغز انجام دهند و آثاری همچون مسجد شیخ لطف الله را بسازند.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی ریشه ای در تاریخ تمدن بشر ندارند، تصریح کرد: تمامی امکانات آنها مصنوعی است و هیچ کدام از آنها را خودشان به دست نیاورده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
hirbod
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
5
2
salam man ham dar bazigari estedad daram ham range cheshmanm sabz hast
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
2
چشم سبز تو ایران کم نیست.ولی مثل اینکه شما منظور استاد ارجمند رو درست درک نکردید.
نظرات بینندگان