arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

"آنچه در سوریه روی می دهد،نتیجه تلاش های وهابیون است"

استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق گفت: اوباما، کامرون و سارکوزی قاتل هستند و در هرجایی برای کشتن مردم دخالت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق گفت: اوباما، کامرون و سارکوزی قاتل هستند و در هرجایی برای کشتن مردم دخالت می کنند.

 بسام ابوعبدالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم درباره تحولات شهر درعا در سوریه و گزینه امنیتی دولت در آنجا گفت: گزینه امنیتی تنها گزینه مورد نظر دولت در این شهر نبوده است، بلکه پیشتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه، از گزارش ها و اوضاع و تحولات همه شهرها به ویژه شهر درعا اطلاع یافت و به خواسته های مردم پاسخ مثبت داد. وی گفت: آنچه در سوریه روی می دهد، در نتیجه تلاش های وهابیون است.

تلاش این گروه در همه مناطق جهان ازجمله روسیه و چچن وجود دارد.

گروه های وهابی تلاش می کنند، در همبستگی و بافت اجتماعی سوریه اخلال ایجاد کنند. بسام ابوعبدالله تصریح کرد: افراد مسلح وهابی در بانیاس فعالیت می کنند.

دیروز آمریکا برای جهت دادن به فتنه در سوریه پیش قدم شد و تلاش های خود را علنی کرد؛ زیرا ابزارها و عناصر کوچک آن در اقداماتشان در سوریه و منطقه شکست خوردند؛ به این معنا که برخی قدرت های منطقه ای مثلا در لبنان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که حمله روانی علیه سوریه ایجاد کرده اند، شکست خورده اند.

مردم سوریه از توطئه ها علیه کشورشان آگاه هستند. وی گفت: اقدامات برخی گروه های مسلح در سوریه هیچ ارتباطی به درخواست برای اصلاحات نیست، اصلاحات نیاز ملی سوریه به شمار می رود و مردم از آن حمایت می کنند ، اما برای ما مشخص شده است که برخی دولت های بیگانه مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و برخی دولت های مرتبط با طرح آمریکا برای جلوگیری از اجرای طرح اصلاحات در سوریه و برای ایجاد اخلال در امنیت و ثبات کشور تلاش می کنند. استاد دانشگاه دمشق درباره اینکه چرا مقامات سوری اکنون موضعگیری نمی کنند گفت: دولت اکنون فرصتی برای ایراد اظهارات ندارند.

مسئولان برای خدمت رسانی برای ملت تلاش می کنند.

اکنون اظهار نظر مفید نخواهد بود.

ما برای برون رفت از این وضع و نابود کردن گروه های توطئه گر علیه مردم سوریه تلاش می کنیم.

مردم سوریه هر کسی را که در ریختن خون مردم و نظامیان و افسران سوریه دست داشته باشد محاکمه خواهند کرد، همانطوری که مقامات روسیه سران جدایی طلب در چچن را در همه نقاط جهان تحت تعقیب قرار دادند ، مقامات سوریه نیز توطئه گران را در چارچوب قضایی و قانونی تحت پیگرد قرار خواهد داد. وی گفت: رسانه های سوریه اطلاعات و تحولات سوریه را گزارش می دهند.

رسانه های ما صادق تر از شبکه های ماهواره ای الجزیره، بی بی سی که در توطئه علیه سوریه شرکت دارند، هستند.

این شبکه ها (الجزیره و بی بی سی ) افکار عمومی مردم را تحریک می کنند و تصاویر دستکاری شده از تحولات سوریه پخش و با شخصیت ها و شاهدان عینی دروغین گفتگو می کنند. ابوعبدالله خاطرنشان کرد: امکان ندارد ما باور کنیم که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه طرفدار و خواهان اصلاحات در سوریه هستند.

آنها قاتل هستند.

آنها قاتل مردم عراق و افغانستان هستند و در هر جایی برای کشتن مردم دخالت می کنند و امکان ندارد به دنبال صلح باشند. استاد روابط بین المل دانشگاه دمشق تاکید کرد: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره تحولات سوریه، شرط تعیین کرده است.

جانشین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، سوریه لازم است به همپیمانی با حزب الله و ایران پایان دهد.

این شرط سیاسی اعلام شده آنهاست.

آمریکا در عراق و مناطق دیگر نیز شرط تعیین می کند.

لازم است به نکته ای اشاره کنم و آن اینکه رویارویی کنونی، فقط رویارویی بین سوریه و آمریکا نیست، بلکه زمانی که سوریه هدف قرار داده می شود در واقع روسیه نیز هدف قرار خواهد داشت.
نظرات بینندگان