arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۴

رییس جمهوری ونزوئلا: تداوم صلح در کشورمنوط به ریاست من است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به تصمیم جناح مخالف دولت درمجلس برای برپایی رفراندوم درمورد برکناری وی، گفت: تداوم صلح در کشوربه این امر بستگی دارد که وی در ریاست دولت باشد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مادورو روزپنجشنبه این سخنان را پس از آن بیان کرد که از تصمیم گروه مخالف دولت (اکثریت مجلس ملی ) برای برکناری وی از طریق یک رفراندوم که دولتش را لغو کند، آگاه شده است.

وی با طرح این سوال که چه کسی می تواند این کشور، این مردم سرکش و شورشی را در صلح نگه دارد؟آیا آنان (مخالفان دولت) یا ما؟افزود: رهبران جدید مجلس برای از بین بردن همه چیز به روی کار آمده ا ند.

مادورو این سخنان را پس از آن مطرح کرد که «هنری راموس آیوپ» رئیس جدید مجلس ملی در شبکه تلویزیون ملی ونزوئلا اعلام کرده است ظرف 6 ماه، یک فرمول قانون اساسی را پیشنهاد خواهد داد تا از طریق رفراندوم مادورو بر کنار شود.

مادورو تصریح کرد : تنها راه برای حفظ صلح در ونزوئلا این است که نیکلاس مادورو، ریاست جمهوری را حفظ کند.

وی گفت : آنها می خواهند مرا از ریاست جمهوری برکنار کنند و این هدفی است که آنها ترسیم کرده ا ند و اگر رفراندوم برکناری صورت گیرد، ملت باید تصمیم بگیرد. 

آیوپ رییس مجلس ونزوئلا نیز دراین باره گفت که پیشنهاد علیه مادورو ، بخشی از برنامه ای بوده که مخالفان با آن درانتخابات ششم دسامبر(15 آذر) شرکت کردند و این اقدام به طور'قانونی، مسالمت آمیز و انتخاباتی' انجام خواهد گرفت.

وی همچنین افزود که رفراندوم برکناری از سوی خود چاویسم در قانون اساسی اضافه شده و به همین دلیل، پیشنهاد آنها 'تغییر ناپذیر' است.

ایوپ رئیس مجلس ونزوئلا گفت : آنچه ما می خواهیم انجام دهیم، تغییر یک واقعیت است که 17 سال ادامه یافته و ضربه بسیاری به ونزوئلا زده است.

نظرات بینندگان