arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۴

واکنش روسیه به موضوع کناره‌گیری اسد در سال ۲۰۱۷

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه روسیه کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت در مارس ۲۰۱۷ را رد و تأکید کرد چنین موضوعی تاکنون در نشست‌های بین‌المللی وین درباره سوریه مطرح نشده است.

به گزارش «روسیا الیوم»، رسانه‌های آمریکایی، روز گذشته مدعی شدند که دولت آمریکا در جدیدترین ارزیابی خود از اوضاع سوریه از تداوم حضور رئیس جمهوری این کشور در قدرت دست کم تا سال 2017 خبر داده است.

این در حالی است که «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به خاورمیانه، امروز- پنجشنبه- تأکید کرد موضوع کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از مسند قدرت در مارس 2017 تاکنون در چارچوب نشست‌های اعضای گروه بین‌المللی برای حمایت از سوریه در وین مطرح نشده است.

بوگدانف افزود، «شاید آنها (آمریکایی‌ها) طرح‌ها و ترتیباتی دارند ولی چنین موضوعی در وین مطرح مشده است و مطرح شدن آن نیز بعید به نظر می‌رسد.»

وی در عین حال متذکر شد که موضع اصولی مسکو درباره حل بحران سوریه مبتنی بر این است که «تنها ملت سوریه موضوع آینده سوریه از جمله سرنوشت رئیس‌جمهور آن را تعیین می‌کنند و بر سر این موضوع در توافقنامه‌های وین توافق حاصل شده است.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان