arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

هشدار درمورد تردد در جاده‌هاي‌کوهستاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هواشناسي درباره سيلابي شدن رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌هاي کوهستاني هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، بر اساس اخطاريه سازمان هواشناسي، اختلال در تردد جاده‌هاي کوهستاني به دليل بارش برف و مه‌آلودگي و آبگرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها به دليل بارش باران طي روزهاي شنبه و يکشنبه پيش بيني مي‌شود.

امروز شنبه اختلال در تردد جاده‌هاي کوهستاني به دليل بارش برف در استان‌هاي آذربايجان غربي، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات استان‌هاي تهران، البرز، قزوين و سمنان و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگي معابرعمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌هاي ايلام، نيمه شرقي خوزستان، بوشهر انتظار مي رود.

همچنين در اين روز وزش باد شديد در استان‌هاي خوزستان و شرق کرمان پيش بيني مي‌شود.

فردا يکشنبه هم اختلال درتردد جاده‌هاي کوهستاني به دليل بارش برف در دامنه‌هاي البرز شرقي، خراسان شمالي، نيمه شمالي خراسان رضوي، گلستان و شرق مازندران پيش بيني مي شود.

در اين روز وزش باد شديد در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و نيمه شرقي کرمان انتظار مي رود.

در اين مدت در جاده‌هاي کوهستاني مناطق ياد شده، بارش برف گاهي با وزش باد و کولاک برف پيش‌بيني مي‌شود که پيامدهاي آن لغزندگي جاده و يا کاهش ديد افقي به سبب مه غليظ و بارش برف خواهد بود. بنابراين براي اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده‌اي و حفظ ايمني در مسيرهاي اعلام شده توصيه مي‌شود اقدامات لازم انجام گيرد.

نظرات بینندگان