arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۹۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

چرا فیلم حمله کنندگان به سفارت را از سیما پخش نمی کنید؟

آیا این سازماندهی توسط عوامل خود عربستان صورت گرفته تا جنایات اعدام شیخ نمر و یارانش در زیر چتر این خبر به فراموشی سپرده شود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حمید آخوندی*

چنـد روز از ماجـرای حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی می گذرد. شاید در چند سال اخیر حادثه ای در کشور رخ نداده است که اینگونه همه جریانات سیاسی آن را محکوم کرده باشند. خدا را شاکرم بعد از مدتها همه جریانات سیاسی کشور در محکومیت یک مسئله به اجماع رسیدند.

اما در میان اظهار نظرها یک نکته مشترک و برجسته است با این مفهوم کلی که :"این اقدام سازماندهی شده بود"

به نظرم این نکته کلاً درست و صحیح است.

*آیا این سازماندهی توسط عوامل خود عربستان صورت گرفته تا جنایات اعدام شیخ نمر و یارانش در زیر چتر این خبر به فراموشی سپرده شود؟

*آیا عوامل تندرو در آمریکا که مخالفت خروج ایران از انزوای سیاست خارجی هستند در سازماندهی افراد برای این موضوع موثر بودند؟

*آیا عوامل نفوذی عربستان و آمریکا در مراکز تصمیم گیری داخلی با تحریک احساسات افراد ساده لوح دست به این اقدام زدند؟

...

این اصل که همگی به آن اذعان دارند که این کار سازماندهی شده بود، یک سوال بزرگ در افکار عمومی پدید آورده است.

تسلط اطلاعاتی سازمانهای مرتبط (وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات ناجا و ...) انقدر ضعیف است که چند صدنفر از نقاط مختلف شهر تهران در ساعات آخر شب به شکل هماهنگ به دور از چشم و چتر اطلاعاتی در یک نقطه جمع شوند؟

قطعا چنین نیست.واقعاً مشکل کجاست؟

فاصله زمانی اعلام خبر شهادت شیخ نمر تا حمله به کنسولگری در مشهد چقدر بود؟ چرا این پیش بینی و احتمال داده نشده بود؟ چرا وقتی که در مشهد تجمع صورت گرفت، این احتمال داده نشد که احتمال دارد این تجمع در تهران هم شکل بگیرد؟آیا برای نیروی انتظامی مشکل بود خیابانهای منتهی به سفارت عربستان را مسدود کنند و اجازه تردد ندهند؟

واقعاً مشکل کجاست ؟

حال به هر دلیلی که این اتفاق افتاد اثرات مخرب آن باعث شد دستگاه دیپلماسی از موضع تهاجمی و محکومیت و به انفعال کشاندن عربستان به موضع دفاعی کشانده شود . موضوع شهادت مظلومانه شیخ نمر می توانست امکان فشار جهانی را بر عربستان برایمان فراهم کند که در هیاهوی کذب رسانه های خبری غرب گم شد. آنچه نصیب ماشد ، یک گل به خودی در فینال بازی خیلی مهمی بود که امکان و زمان جبرانش را نداشتیم.

واقعاً مشکل کجاست؟

قطعاً از تجمع سفارت و تجمع کنسولگری در مشهد افراد مختلف (نیروهای دولتی، ساکنین در محل تجمعات، افراد رهگذر، شرکت کنندگان در تجمع و بی اطلاع از پشت صحنه و ...) عکس و تصویربرداری شده است.

چرا نیروی انتظامی طی فراخوانی از مردم کمک نمی خواهد که هر کس فیلم حادثه را دارد برای آنها ارسال کند تا با کمک گرفتن از مردم و پخش تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی نسبت به شناسایی افراد و کشف هویت آنها اقدام نماید.

هرچند در پخش این تصاویر از سوی معاونت سیاسی سابق (معاونت خبر فعلی) کمی تردید دارم. چرا که وقتی رئیس دستگاه مجریه دستور به شناسایی صادر می کند می شود آخرین خبر  20:30 معاونت خبر!

واقعاً مشکل کجاست ؟

لطفاً وزیر محترم اطلاعات پاسخگو باشند.لطفاً وزیر محترم کشور پاسخگو باشند.لطفاً فرمانده محترم ناجا پاسخگو باشند.

تا کی باید کشور هزینه رفتار عناصر این چنینی را پرداخت کند، نه آمران مشخص باشند و نه اجرا کنندگان.

به این ملت مظلوم و نجیب رحم کنید و یک بار برای همیشه طومار این جمعیت مشکوک را به هم بپیچید.


*تهیه کننده سینما و تلویزیون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
4
مشکل از ماست که بر ماست.
ناشناس
|
Turkey
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
5
ای اقا شما هم دلتو خوشه ها
اگه عده ای بخاطر منافع خودشون دشمن تراشی نکنند کار به اینجا نمیکشد و کشوری اباد خواهیم داشت و کشورهای همسایه محتاج ما می شدند نه اینکه حالا یک کشوری که اندازش از استان های ما هم کوچکتره برای ما شاخ نمی شد ما حالا حالاها باید چوب این گونه اشخاص را بخوریم
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
1
2
شاید وقتی دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
3
محاکمه باید مستقیم ازسیما پخش شود تا جای هرگونه سوال وشبه ازبین برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
7
و چرا تندروها و دلواپسها در مجلس ساکتند . اگرهر حرکتی کوچکی از دولت و طرفداران دولت سر میزد ، زمین و زمان را به هم میریزند اما.این حرکت مگر تضییع بیت المال نیست ( طبق قانون باید خودمان سفارت را نوسازی کنیم )
چرا دلواپسان محکم محکوم نمیکنند و فیلمهای آن را در مجلس نشان نمیدهند
چرا ؟؟!!!
نظرات بینندگان