arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۵۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر بهداشت:می خواستند آبرو و حیثیت بیمارستان امام خمینی را مخدوش کنند

حتي كارتن‌خواب‌ها كه فاقد پول، مسكن و بيمه هستند در بيمارستان‌هاي ما مورد درمان قرار مي‌گيرند و هزينه‌هاي آنها رايگان مي‌شود. البته ما بايد فكري براي بعد از ترخيص بيماران بكنيم تا اين افراد دوباره در محيط‌هايي قرار نگيرند كه بيمار شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از  افشای ماجرای دو بیمار رها شده در بیابان های اطراف  تهران توسط اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) مسئولین وزارت بهداشت و درمان هریک به نوعی سعی در تبرئه خود داشتند ، از مدیر وقت بیمارستان که با شانه خالی کردن از زیر مسئولیت این اقدام زشت،خود را یکی از شکات پرونده می خواند تا مدیرانی که به جای رفع مشکل و پیدا کردن علت این رفتار موهن به مسائل حاشیه ای مانند عدم شناخت بیمار دوم توسل جستند ، اینها همه و همه سعی در انحراف افکار مردمی داشتند که تنها یک سئوال در ذهنشان نقش بسته بود ؛ چرا ؟ اینبار خانم وزیر هم جهت تنویر افکار عمومی مطالب جدیدی در اینخصوص بیان فرموده اند . 

به گزارش " انتخاب " وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بااشاره به ماجراي این دو بيمار رها شده در بيابان‌هاي حاشيه تهراناعلام كرد : به نظر مي‌رسد هدف اين بوده است كه آبرو و حيثيت بيمارستان امام خميني(ره) را مخدوش كنند.

ایسنا در گزارش خود حاشیه جلسه امروز هیات دولت سخنان دكتر مرضيه وحيد دستجردي درباره آخرين پي‌گيرِ‌ِ‌ي‌ها در مورد دو بيمار رها شده در بيابان‌ها را منتشر نموده که  گفته است : بر اساس بررسي‌هايي كه ما كرديم، يك بيمار در 20 فروردين در بيمارستان امام خميني بستري شده بود و در 23 فروردين درمان او تكميل و دستور ترخيص او صادر مي‌شود و با توجه به وضعيتي كه داشته است، هزينه درمان رايگان مي‌شود، اما اين بيمار با دستور مدير شب اورژانس و به كمك چند نفر با وجود اين‌كه آدرس منزل در پرونده‌اش وجود داشته، سوار بر يك وانت به همراه بيمار ديگري كه معلوم نيست از كجا آمده است، به يكي از بيابان‌هاي اطراف تهران منتقل مي‌شود.

وي افزود: اين در حالي است كه لباس بيمارستان به تن هر دو نفر پوشانده بودند و در كنار آنها برگه راديولوژي و نسخه بيمار كه مهر بيمارستان امام خميني را داشت نيز گذاشته بودند و جالب است كه همزمان افرادي پيدا مي‌شوند كه از اينها عكس و فيلم تهيه مي‌كنند. به نظر مي‌رسد نيتي پشت اين قضيه است و دستاني وجود دارد كه اين كارها را انجام دادند ، بايد بررسي شود. اينجانب دستور داده‌ام كه حراست وزارتخانه بررسي‌هاي لازم در اين زمينه را انجام دهد.

وي افزود: 6 نفر از افرادي كه اين عمل را مرتكب شده‌اند، شناسايي شده‌اند و به نظر مي‌رسد كه هدف اين بوده است كه آبرو و حيثيت بيمارستان امام خميني را مخدوش كنند. من در اين زمينه از رييس كل دادگستري استان تهران و وزير اطلاعات درخواست كردم كه در اين زمينه تحقيق كنند.

وزير بهداشت گفت: وقتي اين‌ها در بيابان رها مي‌شوند، به بيمارستان فيروزآبادي منتقل مي‌شوند و طبق پرونده پزشكي كه وجود دارد با توجه به درماني كه روي آن بيماري كه گفتم انجام شده بود، اين فرد همان شب از بيمارستان ترخيص مي‌شود و فرد دوم كه معلوم نيست چگونه وارد ماجرا شده است، بيمار مغزي تشخيص داده شده كه توانايي پاسخگويي ندارد و او را به بهزيستي منتقل مي‌كنند.

دستجردي در ادامه با تاكيد بر پيگيري اين مساله گفت: ما خودمان به عنوان شاكي و مدعي، اين پرونده را پيگيري مي‌كنيم. بيمارستان امام خميني(ره) بيمارستاني است كه در آن بيماران عفوني ايدز كه بيماران پرخطري هستند و هيچ كس نمي‌تواند به آنها نزديك شود، مورد درمان قرار مي‌گيرند. زخم‌هاي باز اين افراد كه بسيار خطرناك است، در اين بيمارستان توسط پرستاران و پزشكان فداكار و وظيفه‌شناس با وجود خطرات فراوان درمان مي‌شوند. اين بيمارستان ملجا و مامن چنين بيماراني است و زماني نيست كه ما به اين بيمارستان برويم و شاهد چنين بيماراني نباشيم. بنابراين به هيچ وجه اين بيمارستان بيماران خود را به خاطر هزينه درمان به اين شكل در بيابان‌ها رها نمي‌كند. چنين رفتاري مانند انجام قتل است. ما حتي دشمنان خود را هم درمان مي‌كنيم. حال چطور چنين اتفاقي بايد بيفتد. به نظر من بايد انگيزه‌هاي اين افراد شناسايي شود.

وزير بهداشت گفت:‌ حتي كارتن‌خواب‌ها كه فاقد پول، مسكن و بيمه هستند در بيمارستان‌هاي ما مورد درمان قرار مي‌گيرند و هزينه‌هاي آنها رايگان مي‌شود. البته ما بايد فكري براي بعد از ترخيص بيماران بكنيم تا اين افراد دوباره در محيط‌هايي قرار نگيرند كه بيمار شوند.

وزير بهداشت در انتهاي اين مصاحبه درباره جلسه امروز هيات دولت گفت: جلسه خوبي بود و بر اساس انتظاري كه مي‌رفت، رييس جمهور در اين جلسه حاضر شد و با حضور ايشان وزرايي كه به وسيله خود ايشان در مسئوليت‌ها قرار گرفته‌اند، با دلگرمي بيشتري به كارشان ادامه خواهند داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
8
خانم وزير تو رو خدا اين يكي رو ديگه به وزير اطلاعات حواله نديد ايشون به حد كافي مشغول هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
10
کار کار انگلیسی هاست..شک نکنید..نامردا
هما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
12
ببخشید ... وزیر کار که میگفت ما تنها کشور دنیا هستیم که کارتن خواب نداریم ...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
13
بازم جای شکرش باقیه که گردن موسوی و کروبی نینداخته اند !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
8
بالاخره این اتفاق افتاده باید مسولین پاسخ بدهند چراکه یک چنین کارهایی به ایران صدمه می زند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
6
حسرت به دل موندیم یه بار بشنویم: بله اشتباه از ما بوده و توطئه ای هم در کار نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
5
ki bood ki bood ???man naboodam!!!!!!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
6
وزیر بهداشت اگر یک جو غیرت داشت بجای این توجیهات طلبکارانه از خجالت خون گریه می‌کرد و از مقامی که لیافتش را ندارد استعقا می‌داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
7
به این جمله خانم وزیر خوب دقت کنید:با حضور ايشان وزرايي كه به وسيله خود ايشان در مسئوليت‌ها قرار گرفته‌اند، با دلگرمي بيشتري به كارشان ادامه خواهند داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
6
متاسفانه از مسلمانی فقط اسمش باقی مانده است
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
4
راست مي گه اين خانم وزير از کره ي ماه اومده بودن که آبروي شما رو ببرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
0
0
می دونستم که آخرم هم می ندازید گردن استکبار. یه کم مملکت رو درست کنید به جای اینکه مردم رو ... فرض کنید
نظرات بینندگان