arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

صدیقی: می خواهند مقدسات را بی قداست کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ معلم به منزله پدر ، طبیب و کارشناسی است که آسیب ها و آفات را رفع می کند .

به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بیست و هفتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که امروز در سالروز شهادت استاد مطهری در محل شهادت آن متفکر بزرگ برگزار شد افزود:‌ روز معلم ، روز یاد معلمی است که با خون خود عظمت تعلیم و تعلم را امضاء‌کرد .

وی ادامه داد:‌ امروز روز تجلیل از مقام علامه ،‌ فیلسوف ،‌ خطیب ،‌ سیاستمدار ،‌ عارف ، مجاهد ، قهرمان و سنگرنشین دفاع از ابعاد مختلف اندیشه اسلامی و متفکر بزرگ قرن ، آیت الله شهید مطهری و روز قدردانی از مقام شامخ معلم و همه سنگرنشینان علم و اخلاق ،‌ فرهنگ و ادب و حماسه های سیاسی - اجتماعی و امانتداران واقعی جامعه است .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تعلیم را بزرگ ترین سمت انبیای الهی دانست و گفت: همان گونه که پیامبران ابتدا فضای جامعه را برای آموزه های دینی آماده و بعد تعلیم را آغاز می کردند ،‌ معلمان نیز باید دانش آموزان را به فراگرفتن علم و دانش علاقه مند و پذیراکنند و آنگاه به آموختن بپردازند.

وی به اهمیت تزکیه و تربیت در کنار تعلیم دانش اشاره کرد و افزود:‌ ما علم را برای عمل ، حرکت ، ‌جهش و پیشرفت می خواهیم نه برای سرگرمی و ‌گذران معیشت و اگر علم آموزی تنها به این منظور آموخته شود ، جز خسارت ، چیزی به بار نمی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی علم را کلید درهای بسته خواند و با اشاره به آموزه های اسلامی گفت: انسان با دو بال ایمان و دانش می تواند به پرواز درآید و اوج گیرد و ایمان نخستین چشمه ای است که باید معلم در دل شاگردانش ایجاد کند و نقش معلم در پاشیدن بذر ایمان و تعالی علم بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی به اهمیت اخلاص در معلمان تاکید کرد و گفت: ‌معلمی برای رفع تکلیف نیست و معلم باید همچون پدری که برای رشد و تکامل فرزندش نگران است ، ‌برای آینده دانش آموزان تلاش کند . حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از استاد شهید مطهری به عنوان کارشناس زبده دینی یادکرد و گفت: ‌او در برابر هجوم مارکسیست ها و اندیشه های غربی و در فضایی که خدشه های سیاسی - اعتقادی به اسلام رخنه می کرد ، ‌کارشناسانه وارد می شد و همچون طبیب به مداوا می پرداخت . وی همچنین استادان شهید دکتر شهریاری و علی محمدی را از شهیدانی برشمرد که به قافله شهید مطهری پیوند خورده و موجبات جهش کشور زیر پرچم ولایت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی معلمان را مروجان فرهنگ عاشورا و شهادت و‌ سربازان ولایت و امامت دانست و گفت:‌ امروز ما به جامعه معلمان افتخار می کنیم که با هدف والایشان در همه مقاطع و حتی در لباس رزمنده در هشت سال دفاع مقدس ، برگ زرینی از ماندگاری و جاودانگی رقم زدند. وی افزود: ‌دشمنان قصد استحاله فرهنگ ‌ولایت و امامت را دارند ، می خواهند مقدسات را بی قداست کنند و همه تمرکز خود را علیه عمود خیمه نظام و امنیت و استقلال به کار می بندند زیرا در32 سال گذشته از جمهوری اسلامی ایران تو دهنی خورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به وظیفه سنگین معلمان در اوضاع کنونی اشاره و تاکید کرد:‌ رسالت سنگین معلمان از آن روست که آنان وارثان انبوهی از مسئولیت هایی هستند که شهدا داشتند و درس معلمان برای دانش آموزان باید آموزهایی از پیام شهدا باشد . وی با اشاره به نقش معلمان در وحدت آفرینی و ایجاد انسجام گفت: ‌ایجاد وحدت امامت مدارانه یعنی عاشورایی دیگر که این مهم از معلمان شایسته برمی آید.
نظرات بینندگان