arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
"اگر باز هم برگردیم به انتخابات به احمدی نژاد رأی می دهیم، چون گزینه دیگری وجود ندارد"

ذوالنور: آقای احمدی نژاد! یعنی چه می گویید رابطه من با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه انتقادات صریحی را خطاب به رئیس جمهور و برخی از اعضای تیم همراه او وارد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، حجت الاسلام مجتبی ذالنور، شامگاه دوشنبه در سلسله نشست های سیاست روحانی در مدرسه علمیه صدوقی قم، در سخنانی که با موضوع تبیین شخصیتی مقام معظم رهبری مشخص شده بود، پس از بیان سخنانی در مورد شخصیت رهبر انقلاب، انتقادات صریحی را خطاب به محمود احمدی نژاد و تیم همراه او وارد کرد.

وی افزود: دوستانه خدمت احمدی نژاد عرض می کنم، که ایشان در عبارات شان هم تجدید نظر کنند؛ این که می آیند و می گویند من ثابت می کنم رابطه من و مقام معظم رهبری، رابطه پدر و فرزندی است، معتقدم این سخن ولو این که این طور هم باشد، اشتباه است؛ چرا که در روایات و احکام اسلامی داریم که ممکن است پدر یک فرد، او را امر به شرک کند و به همین دلیل نباید از او تبعیت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، باید مخالف او حرکت کرد؛ حال باید پرسید این که آقای احمدی نژاد که می گویند رابطه من با مقام معظم رهبری رابطه پدر و فرزندی است، یعنی چه؟

وی افزود: باید گفت که رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟؛ این حرف ها معنی ندارد. این حرف، حرفی انحرافی است.

ذالنور افزود: توقع داریم احمدی نژاد موضع ش را شفاف تر بیان کند؛ رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟؛ مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نائب امام زمان(عج) است و بدون امر او، نه رئیس جمهور و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد.

وی گفت: اگر اذن و رضایت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتی اگر عمل واجب انجام دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ام با رهبری رابطه ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی گویم که احمدی نژاد نظر و مقصود خاصی داشته است که این حرف ها را می زند، ولی به هر حال باید عبارات خود را درست کند و بگوید ولی امر، نائب امام زمان(عج) است، که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر این که در زمان آغاز به کار دولت دهم که آقای احمدی نژاد مشایی را به عنوان معاون اول معرفی کرد و بعد جریانات پس از آن پیش آمد و متعاقب آن برخی احمدی نژاد را خطری انحرافی دانستند، اما شما آن موقع گفتید نه و این کار احمدی نژاد تنها یک کار غلط در کار اوست، آیا هنوز هم سر حرف خود هستید؟، گفت: هنوز هم سر این حرف خود هستم.

ذالنور گفت: با دکتر کواکبیان در دانشگاه شاهد مناظره داشتم و او 8 ایراد از احمدی نژاد گرفت که یکی از آن ها مسئله مشایی بود و باز گفت تمام این موارد در تضاد با رهبری و امام و انقلاب است، که بنده در پاسخ به او گفتم من همه این موارد را قبول دارم اما باید پرسید که احمدی نژاد را با چه کسی مقایسه می کنید؟

وی افزود: یا این که باید گفت این که نمره احمدی نژاد 20 است و شده 18؛ ما نارحت هستیم؛ چرا کسی که شب و روز کار می کند و زحمت می کشد، باید این کارها را بکند، این قابل قبول نیست ما ناراحت هستیم و دعا می کنیم این کارها رفع شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حالت دوم این است که احمدی نژاد را با کاندیداهای دیگر چون موسوی و کروبی مقایسه کنید؛ حوادث بعد از انتخابات نشان داد اگر احمدی نژاد 50ضعف دارد، آن ها هزاران ضعف دارند.

وی گفت: حوادث بعد از انتخابات نشان داد که اگر ما بازهم به انتخابات برگردیم، باز هم به احمدی نژاد رأی می دهیم؛ البته یعنی ما دیروز نمی دانستیم که آقای احمدی نژاد این جور می شود، ولی با تمام این احوال که امروز این علم را نسبت به او پیدا کردیم، اگر باز هم برگردیم به انتخابات به احمدی نژاد رأی می دهیم، چون گزینه دیگری وجود ندارد که بخواهیم آن کار را کنیم؛ مگر غیر از این است؟؛ شما می خواهید به کروبی و موسوی رأی دهید که بهتر شود؟؛ تجربه نشان داده است که غیر از این است؛ بنابراین هیچ خلاف تکلیفی اتفاق افتاده و درست هم بوده که شما به احمدی نژاد رأی دادید. چرا که آن ها صریحا مقابل انقلاب و ولایت فقیه ایستادند.

ذوالنور تصریح کرد: احمدی نژاد بعد از 2سال ممکن است یک لغزشی نشان دهد، اما آن ها از همان ابتدا، موضع مخالفت با ولایت فقیه داشتند.

نظرات بینندگان