arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

خواننده ی تیتراژ آغازین سریال مختارنامه کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازیگر نقش "رستم" در مجموعه مختارنامه و خواننده تیتراژ آغازین این سریال اهل روستای خیج شهرستان شاهرود و پسر عمه داوود میرباقری كارگردان این مجموعه تاریخی است.
علی اكبرسلطانعلی در گفت وگو با روزنامه خراسان گفت كه از كودكی با كارگردان مختارنامه بزرگ شده است و میرباقری با توجه به شناختی كه از او و هنرش داشت برای خوانندگی و بازی در این مجموعه انتخابش كرد.
به گزارش آینده اهم اظهارات وی بدین قرار است :‌

• من موسیقی و هنر را ذاتی آموختم و البته پدرم نی نواز معروفی در منطقه خودمان بود.

• آقای میرباقری پسر دایی ام است. ما از كودكی با یكدیگر بزرگ شده ایم و با خصوصیات من به طور كامل آشنایی داشت؛ یعنی هم با صدا و هم با هنر بازیگری و نوازندگی سازم آشنا بود. در تمامی آثاری كه میرباقری تاكنون ساخته است كنارش بودم، منتهی در پشت صحنه فعالیت می كردم تا این كه قسمت شد به انتخاب او در مجموعه «مختارنامه» علاوه بر خواندن تیتراژ، سرپرست سواركاران ویژه و جزو گروه كارگردانی باشم و به گفته عوامل گروه آچار فرانسه كار شدم. در فیلم «گرگ ها» ساخته «میرباقری» هم بازی كرده بودم.

• خیلی خوشحال هستم تاكنون كسی من را نمی شناخت و اكنون همه می شناسند و احساس غرور می كنم كه در چنین مجموعه فاخری حضور داشتم و علاقه دارم پیشرفت كنم.

• تصور می كنم موفقیتم پاداش امام حسین(ع) به من بود چون 35 سال است كه خادم اباعبدا... الحسین(ع) هستم. در روستای خودمان دهه عاشورا خادم مردم هستم و آشپزی می كنم و هیئتی هم به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) داریم كه در ایام عزاداری امام حسین(ع) به خراسان و زیارت آقا امام رضا(ع) می رویم و به مردم تا پایان صفر خدمت می كنم. فكر می كنم بازی در «مختارنامه» پاداشی بود كه ائمه اطهار(ع) به من دادند.

• درباره خوانندگی هم بگویم با توجه به شناختی كه «میرباقری» از صدایم داشت متوجه شد كه سنخیتی بین صدای من و فضای كار وجود دارد بنابراین پیشنهاد كرد كه برای تیتراژ مجموعه بخوانم البته ابتدا شخص دیگری خوانده بود و فقط قسمت اول با صدای او پخش شد. آهنگساز مجموعه (آقای توسلی) طی تماسی از من خواست كه بخوانم. البته از من خواستند كه اندكی لهجه دار بخوانم و یك هفته ضبط طول كشید تا آماده شد و چون با موسیقی آشنایی داشتم مشكلی نبود و كار مورد قبول قرار گرفت.

• رستم تنها نقش طنز مجموعه «مختارنامه» است اما این نقش، طنز تلخی دارد چون در كار «مختارنامه» اغلب صحنه ها جنگی و پر از خون و خونریزی است و این نقش طنز تلخ با توجه به همان شناخت كامل «میرباقری» به من محول شد.

• رستم، انسانی تن پرور و شیرین عقل است كه به تعبیری می توان گفت یك نوع سادگی دارد. البته این رفتار او زیركانه است و خود را به سادگی می زند و شخصیتی مرموز دارد. من تلاش كردم تا از پس نقش برآیم البته قضاوت را بر عهده بینندگان می گذارم.

• این نكته را هم بگویم بازی در این نقش خیلی برایم سخت بود چون نمی توانستم آدم سنگدل و شیطانی باشم. افرادی مانند من كه در كار هنر موسیقی هستند روحیه لطیف و مهربانی دارند و نمی توانستم این گونه مانند «رستم» باشم ولی روی نقش كار كردم تا توانستم آن را درآورم. این نكته را هم بگویم كه «داوود میرباقری» در حین نگارش فیلم نامه نقش «رستم» را برای من نوشت.
• در تاریخ مطالعه كردم كه «رستم» غلام شمر، ایرانی تبار است، او از همه جا مانده و رانده است و برای رهایی و نجات جانش و گذران زندگی روزمره دست به هر كاری می زند و عاقبت هم كشته می شود.
نظرات بینندگان