arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

هواپيمايي : تصميمات دولت عربستان ، عامل تاخير پروازهاي حج

مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، تصمیمات دولت عربستان و تغییر سیاستها در پذیرش مسافر در فرودگاه جده را عامل تاخیر پروازهای چندین ساعته زائران بیت الله الحرام اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، تصمیمات دولت عربستان و تغییر سیاستها در پذیرش مسافر در فرودگاه جده را عامل تاخیر پروازهای چندین ساعته زائران بیت الله الحرام اعلام کردند.

به گزارش "انتخاب"؛ سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما) در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه زائران خانه خدا پیش از عزیمت به فرودگاه حتما با روسای کاروانهای خود تماس بگیرند و پس از اطمینان از زمان دقیق پرواز به فرودگاه بیایند ،گفت : مسئولان سازمان هواپیمایی عربستان از 11 اردیبهشت در اقدامی غیر منتظره پروازهای حجاج را به ترمینال حجاج محدود کردند وظرفیت وامکانات فرودگاهی پائین ان سبب تاخیر چندین ساعته در بازگشت و عزیمت عمره گزاران شده است.

شاهرخ نوش آبادی با بیان اینکه این مشکل برای خطوط هوایی حامل زائران بیت الله الحرام کشورهای مختلف در جده ایجاد شده است، افزود : نمایندگان سازمان هواپیمایی کشورمان مستقر در عربستان تلاش می کنند با رایزنی این مشکل را هر چه سریع تر برطرف کنند.

نوش آبادی با بیان اینکه این موضوع سبب شده است تا برخی پروازها بیش از 10 ساعت تاخیر داشته باشد ، گفت : از همه زائران خانه خدا عذر خواهی می کنم اما انها بدانند ما در این تاخیرها مقصر نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا نمی شود برای پروازهایی که از ایران انجام می شود به جای اینکه منتظر برگشت هواپیما از جده بود ، هواپیمای دیگری در نظر گرفت ، افزود : پروازها هواپیماها تقسیم و براساس ان برنامه پروازها طراحی شده است و امکان جایگزینی هواپیما وجود ندارد.

به گفته سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، امروز پروازهای 2589 که قرار بود ساعت 11 و 30 دقیقه از تهران به مقصد جده پرواز کند به حدود ساعت 23 امشب موکول شد و پرواز 2593 تهران - جده نیز که قرار بود عصر امروز انجام شود به سحرگاه فردا موکول شده است.
نظرات بینندگان