arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

چه کسانی رئیس جمهور را در سفر ایتالیا و فرانسه همراهی می کنند

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت : حدود 70 از فعالان رشته های مختلف اقتصادی ، رئیس جمهور را در سفر به ایتالیا و فرانسه همراهی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت : حدود 70 از فعالان رشته های مختلف اقتصادی ، رئیس جمهور را در سفر به ایتالیا و فرانسه همراهی می کنند.

به گزارش «انتخاب»، محمدمهدی رئیس زاده  افزود :‌ همکاری های بانکی از اولویت های مذاکرات رئیس کل بانک مرکزی با روسای بانک های ایتالیایی در این سفر است ضمن اینکه همکاری بیمه ای نیز اولویت خاصی دارد.

وی افزود : بیمه های ایتالیایی از جمله بیمه ساچه تفاهم نامه ای را در دو سفر اخیر به ایران با وزارت امور اقتصادی و دارایی امضا کردند که اکنون می تواند اجرایی شود.

رئیس زاده اضافه کرد : با توافقی که میان بانک مرکزی ایران و بانک های ایتالیایی برقرار خواهد شد ایتالیا بتواند همانند سال های قبل از تحریم به شریک اول یا دوم تجاری ایران تبدیل شود ، پیش از تحریم از نظر حجم مبادلات همواره آلمان و ایتالیا شرکای اول ودوم تجاری ایران در اروپا بودند.

رئیس زاده گفت :‌ در صنایع معدنی زمینه های همکاری خوبی میان ایران و ایتالیا وجود دارد و در این باره مذاکرات خوبی میان صنایع فولادی ایران و ایتالیا در حوزه تبادل فناوری و اطلاعات وجود دارد.

وی افزود :‌ تبادل فناوری ، ورود ماشین آلات و از استفاده از فناوری های جدید نساجی ، زمینه های همکاری خوبی میان دو کشور وجود دارد که در این سفر از اولویت های کاری فعالان نساجی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت :‌ در زمینه خودرو ، حوزه های همکاری خوبی وجود دارد و شرکت خودروسازی فیات ایتالیا در این باره مذاکرات خوبی را با گروه خودروسازی ایران خودرو داشته است که در این سفر پیگیری می شود.

رئیس زاده با بیان اینکه نگاه ویژه ای به صنایع کوچک و متوسط داریم ، افزود : در این بخش به ویژه در حوزه صنایع غذایی و نساجی زمینه های همکاری خوبی میان ایران و ایتالیا وجود دارد.

وی گفت :‌ سال 92 حدود یک میلیارد دلار تبادل کالایی میان ایران و ایتالیا صورت گرفت که پارسال به یک میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش یافت در حالی که تا پیش از تحریم ، مبادلات میان ایران و ایتالیا بیش از 6 میلیارد یورو بوده است.

رئیس زاده افزود : با توافق هایی که در سفر رئیس جمهور به ایتالیا صورت خواهد گرفت و با هموار شدن همکاری های بانکی دو کشور ، ایتالیا دوباره می تواند به شریک اول یا دوم تجاری ایران در اروپا تبدیل شود.


نظرات بینندگان