arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

دیدار وزیر امور خارجه تایلند با روحانی

رئیس‌جمهور گفت:‌ معضلاتی همانند خشونت، افراطی‌گری و تروریسم که گریبانگیر منطقه ما شده و البته به تدریج در حال گسترش در سطح جهان است، از جمله مسائلی است که باید برای مقابله با آن، همه به صحنه بیایند و همکاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور گفت:‌ معضلاتی همانند خشونت، افراطی‌گری و تروریسم که گریبانگیر منطقه ما شده و البته به تدریج در حال گسترش در سطح جهان است، از جمله مسائلی است که باید برای مقابله با آن، همه به صحنه بیایند و همکاری کنند.

به گزارش«انتخاب»، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار دان پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند، گفت: روابط دیرینه ایران و تایلند پیوسته برپایه دوستی و صمیمیت میان دو ملت استقرار بوده و  سرمایه‌گذاران و بازرگانان دو کشور همواره و به رغم برخی مشکلات مربوط به دوران تحریم‌ها،  روابط و همکاری‌های خود را حفظ کرده و توسعه داده‌اند و امروز با لغو تحریم‌ها، شرایط برای افزایش سطح تعاملات تهران و بانکوک بسیار مساعد است.

رئیس‌جمهور با استقبال از گسترش روابط تهران و بانکوک در حوزه‌های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است که روابطش را با کشورهای شرق آسیا از جمله تایلند گسترش دهد.

روحانی افزایش رفت و آمد هیأت‌های متعدد تجاری و اقتصادی از بانکوک به تهران در ماه‌های اخیر را تاییدی بر علاقمندی دو کشور برای افزایش سطح تعاملات دانست و اظهارداشت: البته همکاری جمهوری اسلامی ایران و تایلند منحصر در حوزه های اقتصادی و تجاری نخواهد ماند و ما علاقه مندیم در عرصه های فرهنگی، دانشگاهی و گردشگری نیز همکاری داشته باشیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری میان اعضای سازمان همکاری‌های جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در مسیر توسعه اقتصادی، گفت: کشورهای در حال توسعه باید نیازمندی‌های یکدیگر را در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، علمی، مالی و فناوری تامین و از تجارب یکدیگر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی بهره بگیرند.

روحانی سپس به ضرورت تلاش و مبارزه همه کشورها با پدیده تروریسم اشاره کرد و افزود: معضلاتی همانند خشونت، افراطی‌گری و تروریسم که گریبانگیر منطقه ما شده و البته به تدریج در حال گسترش در سطح جهان است، از جمله مسایلی است که باید برای مقابله با آن، همه به صحنه بیایند و همکاری کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بسیار مهم است که در زمینه ترویج فرهنگ صحیح انسانی و جایگزینی آن با خشونت و افراط با یکدیگر همکاری کنیم، تصریح کرد: جای تأسف عمیق است که برخی کشورها از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار پیشبرد اهدافشان استفاده کرده و به تروریست‌ها کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند. باید همه کمک کنیم تا وضعیت بهتری برای جامعه انسانی فراهم شود.

دان پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند نیز با تبریک موفقیت کشورمان در عرصه مذاکرات هسته‌ای و آغاز اجرای برجام، نقش روحانی در مدیریت مذاکرات را بسیار برجسته و مؤثر خواند و گفت: معتقدم با توجه به بهره‌گیری جمهوری اسلامی ایران از شرایط تحریم و تمرکز و توجه ویژه به تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص، در آینده نزدیک ایران به یک قدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد.

وزیر امور خارجه تایلند با اشاره به سفر چندی پیش معاون وزیر تجارت تایلند و هیأتی از تجار آن کشور به ایران و سفری که معاون نخست وزیر تایلند به همراه 6 وزیر کابینه در آینده نزدیک به تهران خواهند داشت، افزود: این رفت و آمد هیات‌ها، نشانه عزم راسخ تایلند برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران در عرصه‌های مختلف از جمله تجاری، صنعتی، سرمایه‌گذاری و فاینانس، شیلات و کشاورزی است.

دان پرامودوینای اظهار داشت: معتقدیم روابط مردمی کشورها پایه صحیح مستحکم و بسیار ارزشمندی برای روابط گسترده کشورها و دولت‌ها در عرصه‌های مختلف است.
نظرات بینندگان