arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

ورود کمیته بین‌المللی امنیت ورزش به مناقشه ایران و عربستان

نخستین جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور تصمیم‌گیری مکان برگزاری رقابت‌های تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های عربستانی و اماراتی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نخستین جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور تصمیم‌گیری مکان برگزاری رقابت‌های تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های عربستانی و اماراتی برگزار شد.

به گزارش «انتخاب»، کمیته رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دقایقی پیش در دوحه قطر اولین جلسه خود را برای بررسی درخواست امارات و عربستان برای عدم سفر به ایران برای برگزاری بازی‌های خود برگزار کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان و امارات از AFC درخواست کرده بودند تا بازی‌های نمایندگان باشگاهی این دو کشور برابر ایران در کشوری دیگر برگزار شود. به همین خاطر اولین جلسه مسئولان AFC در این باره دقایقی پیش به پایان رسید.

این جلسه با ریاست سعود المهندی از قطر برای دو روز ادامه خواهد داشت تا در نهایت نتیجه دقیق و کلی‌ای را درباره این مسئله در اختیار سه کشور قرار دهد.

نمایندگان امارات و عربستان معتقد هستند امنیت در ایران برای برگزاری بازی‌هایشان وجود ندارد و نمایندگان آن‌ها نیز در این جلسه بر این موضوع تاکید داشتند.

مقامات عربستانی همچنین قطر را به عنوان کشوری بی‌طرف برای برگزاری بازی‌های باشگاهی خود با نمایندگان ایران معرفی کردند.

نماینده فدراسیون فوتبال ایران نیز اعلام کرد انتظارشان از AFC این است که دخالت‌های سیاسی را در فوتبال وارد نکنند و همچنین نماینده ایران تاکید کرد که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

نماینده فدراسیون فوتبال ایران همچنین عنوان کرد که تمام تضمین‌های لازم را می‌دهد تا امنیت کامل تیم‌های ملی و باشگاهی این دو کشور را در رقابت‌های بین‌المللی تضمین کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اهمیت این موضوع تاکید دارد و از مرکز بین‌المللی امنیت ورزش ICSS به عنوان سازمانی مستقل تقاضا کرده است تا این موضوع را بررسی کند و به AFC برای نتیجه گرفتن کمک کند.

در حال حاضر دو باشگاه عربستانی و ایرانی در یک گروه لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان