arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

روحانی عازم رم شد/ جزئیات سفر به ایتالیا و فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا وفرانسه لحظاتی پیش در صدر هیاتی بلندپایه عازم رم شد. 
 
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری، فرودگاه مهرآباد تهران را با بدرقه رسمی علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر انقلاب و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به مقصد رم ترک کرد. 

دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقاتهایی با رییس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه این کشور خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است. 

حضور در واتیکان و ملاقات و گفت و گو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر دکتر روحانی به اروپا است. 

روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند. 

رییس جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت. 

ملاقات و گفت و گو با مدیرکل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس است. 

همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است. 

ملاقاتهای دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه است. 

..... دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از توسط آنها به امضا خواهد رسید. 

همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد. 

دکتر روحانی پنجشنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می گردد.

نظرات بینندگان