arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

اعتراض مردم مشگین‌شهر به راه‌اندازی گرمخانه

جمعی از مردم محله‌ های حاشیه گورستان مشگین‌شهر در تجمعی اعتراض آمیز در دفتر امام جمعه، فرمانداری و شهرداری اعتراض خود را بر تبدیل غسالخانه به گرمخانه جهت نگهداری معلولین اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از مردم محله‌ های حاشیه گورستان مشگین‌شهر در تجمعی اعتراض آمیز در دفتر امام جمعه، فرمانداری و شهرداری اعتراض خود را بر تبدیل غسالخانه به گرمخانه جهت نگهداری معلولین اعلام کردند.

به گزارش «انتخاب»، گورستان بهشت زهرا در مشگین‌ شهر در داخل محدوده شهری و منطقه مسکونی این شهرستان قرار گرفته بود که گاهاً در نیمه شب‌ها نیز صدای آه و ناله داغ دیدگان به گوش اهالی محل رسیده و زنان و کودکان را وحشت زده می‌کرد و مردم این محل ها نیز بارها به مسئولین امر اعتراض خود را اعلام کرده بودند اما خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده با ایجاد گورستان جدید در محل جاده بارزیل تا حدودی این مشکل رفع شده است هر چند در این محل گاهاً شاهد این آه و ناله هستند که با وجود پر شدن گورستان با دفن اموات زیر دیوارها، درختان و ... صورت می‌گیرد اما این مشکلات نسبت به گذشته به صورت چشم گیری کاهش یافته است.

با وجود اینکه اخیراً مردم این محل تقریباً به آرامش نسبی رسیده بودند در چند روز گذشته مردم این محل شاهد راه‌اندازی گرمخانه استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر و در محل غسالخانه این گورستان با هدف ساماندهی معتادان نیازمند و بدون جا و مکان دایر شده است که این امر نارضایتی مردم محل را به همراه داشته است به طوری که با تهیه طومار و تجمع اعتراض آمیز در فرمانداری و دفتر امام جمعه و همچنین شهرداری مشگین‌شهر اعتراض خود را اعلام کرده اند.

اهالی این محل در گفتگو با خبرنگار مشکین‌رسا اظهار داشتند که بعد از خلاصی از ناله ها شبانه انتظار داشتیم بخش هایی از این محل به فضای سبز تبدیل شود اما متاسفانه به جای ایجاد فضای سبز غسالخانه متروکه این گورستان را که در مجاورت منازل مسکونی قرار گرفته به محل نگهداری معتادان و کاتن خوابان تبدیل کرده اند در حالی که می توانستند این افراد را در حاشیه شهر و به دور از هرگونه مزاحمتی جای دهند و مردم این محل نیز بعد از سال‌ها نفس راحتی بکشند.

شهروندان مشکین شهری می‌گویند جمع آوری معتادان در یک محل و در داخل شهر موجب می‌شود کودکانی که در این محله ها زندگی می‌کنند به این بلای خانمان سوز گرفتار شده و آینده خود را خراب کنند.

اهالی محل توصیه ای که برای مسئولین شهرستان دارند این است که بیمارستان قدیمی در خروجی شهر و در حاشیه شهر بهترین مکان برای نگهداری این افراد است که هیچ گونه نگرانی و ناراحتی برای مردم این شهرستان ندارد در حالی که در غسالخانه قدیمی این شهر نه تنها مشکلی از مشکلات مردم برداشته نخواهد شد بلگه موجب نگرانی بیش از پیش خانواده ها و اعضای محل را به دنبال خواهد داشت.

نظرات بینندگان