arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمد خاتمی: به شبهات جمکران توجه نکنيد

امام جمعه موقت قم تاكيد كرد: فرهنگ حوزه به عنوان يک نهاد ديني و آموزشي، فرهنگي ويژه است و کسي مي‌تواند در اين حوزه موفق باشد که اين فرهنگ را بشناسد و ادبيات و مشي او هماهنگ با آن باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت قم تاكيد كرد: فرهنگ حوزه به عنوان يک نهاد ديني و آموزشي، فرهنگي ويژه است و کسي مي‌تواند در اين حوزه موفق باشد که اين فرهنگ را بشناسد و ادبيات و مشي او هماهنگ با آن باشد.

* معنويت، ستون فقرات حوزه است

به گزارش ایسنا، سيداحمد خاتمي در جمع اساتيد و طلاب مدرسه علميه حقاني قم، با اشاره به اين‌که از سال 1351 وارد حوزه شده و يک سال ديگر چهل سال از حضورم در حوزه‌ مي‌گذرد، معنويت را ستون فقرات حوزه دانست و افزود: فرهنگ و تعليم و تعلم حوزه، بدون معنويت معنا ندارد، اگر اين عنصر را رها کنيم و بهترين مدرس را بياوريم و عالي‌ترين روش‌هاي تدريس را در آن بکار گرفته و طلبه‌هايي را تربيت کنيم که در امتحان آخر سال نمرات خوبي را کسب کنند؛ اما معنويت در آن نباشد، اين مدرسه، موفق نبوده و اصلا حوزوي نيست.

* خواندن نماز در حرم حضرت معصومه(س) نشاط معنوي دارد

امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اين‌که طلاب در صورت توان نمازشان را در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) اقامه کنند، اظهار داشت: طلبه مدرسه علميه حقاني که فاصله‌اش با حرم کمتر از دويست متر است، اگر نماز صبحش را در حجره‌اش بخواند ولو اين‌که اول وقت هم بخواند، اين شخص احساس بي‌نشاطي مي‌کند. ما بايد نشاط جواني را در اين راه خرج کنيم و شما طلاب بايد حتي نماز شبتان را هم در حرم مطهر بخوانيد و کسب فيض کنيد.

عضو مجلس خبرگان با بيان اين‌که درس همراه با معنويت انسان را به تعالي مي‌رساند، اذعان داشت: اگر کسي همراه با معنويت رشد کند، نگاهش، نگاه اخلاقي مي‌شود و هم‌نشيني با اين انسان براي ديگران نيز سازنده خواهد بود.

خاتمي يکي ديگر از جلوه‌هاي معنويت را ذکرالله به معناي واقعي بيان کرد و گفت: ذکرالله يعني اين‌که هرجا که هستيم خودمان را در محضر خداوند متعال بدانيم.

وي قرار دادن تمام وجود در عرصه تعبد را يکي ديگر از جلوه‌هاي معنويت برشمرد و تصريح کرد: بايد مراقب زبانمان باشيم و قبل از حرف زدن به اين فکر کنيم که آيا خداوند متعال از اين حرف ما راضي است يا خير؟

* حوزه، خانه امام زمان(عج) است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همچنين از ديگر مراقبت‌ها، مواظبت از نگاه است. نگاه آلوده در حوزه به مراتب بدتر از نگاه در جاهاي ديگر است، چراکه حوزه خانه امام زمان(عج) است؛ اين نگاه قلب را سياه مي‌کند و وقتي اين عمل اتفاق بيفتند، انسان توفيق نمازشب را از دست مي‌دهد و در مراحل بعد توفيق نماز صبح اول وقت نيز از او گرفته مي‌شود، لذا ما بايد بنده خدا باشيم و تمام اعضاء و جوارح بدنمان بندگي خداي متعال را کنند.

* سفارش بزرگان بر خواندن دعاي عهد

امام جمعه موقت تهران، انس با قرآن کريم و دعا را از ديگر جلوه‌هاي معنويت معرفي و خاطرنشان كرد: سفارشات زيادي بر خواندن قرآن و دعا؛ مخصوصا دعاي عهد در صبح شده است؛ چراکه براي انسان توفيق به همراه دارد.

* به شبهات جمکران توجه نکنيد

عضو مجلس خبرگان رهبري زيارت را از ديگر جلوه‌هاي معنويت دانست و گفت: طلاب مسئله زيارت ائمه‌(ع) مخصوصاً زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) را فراموش نکنند؛ چراکه اين بزرگواران واسطه فيض‌اند و زيارت جمکران نيز از ديگر مسائل مهم براي طلاب است؛ شما نبايد به شبهه‌هايي که به جمکران مي‌شود، گوش کنيد؛ چراکه بزرگان زيادي سفارش بر زيارت جمکران کرده‌اند.

خاتمي مسئله سياست را مد نظر قرار داد و يادآور شد: نبايد طوري شود که سياست طلاب را از درس باز دارد؛ چراکه همواره بحث سياست بوده و هست و طلاب نبايد با وارد شدن در مباحث سياسي، از درس غافل شوند.

* در سياست مطيع محض رهبري هستيم

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، امام جمعه موقت تهران در پايان سخنان خود، تصريح کرد: ما در بحث سياسي مطيع محض رهبري هستيم و همه بايد پشت‌سر اين فقيه، مجتهد، عادل و بصير حرکت کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
نگران نباش توجه نميكنيم تمام توجهمون فقط به شماست .
نظرات بینندگان