arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

بازداشت بیش از 1000 معترض تونسی/تظاهرات نیروهای امنیتی/نخست‌وزیر تونس چهارشنبه در پارلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با تظاهرات نیروهای امنیتی تونس با درخواست برای بهبود وضعیت اجتماعی و افزایش حقوقشان، سخنگوی گارد ملی این کشور از بازداشت 1105 تن در جریان تظاهرات طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حدود 3000 تن از نیروهای امنیتی تونس با تجمع مقابل کاخ ریاست‌جمهوری در منطقه قرطاج خواهان بهبود اوضاع اجتماعی و افزایش حقوقشان شدند.

تظاهرکنندگان از الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس خواستند تا خواسته‌هایشان را برآورده کند.

نیروهای امنیتی در کاخ ریاست‌جمهوری نیز حمایتشان را از خواسته‌های همکارانشان اعلام کردند.

تونس طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات در اعتراض به مشکل بیکاری بود. با تظاهرات نیروهای امنیتی فشار تازه‌ای بر دولت الحبیب الصید وارد شده است و وی باید هرچه سریعتر دنبال راه حلی برای وضعیت موجود این کشور باشد.

سخنگوی سندیکای نیروهای امنیت داخلی اعلام کرد که تظاهرات آن‌ها پس از شکست مذاکرات با وزارت کشور و بعد دولت برگزار شده است و آن‌ها خواهان افزایش حقوق تمامی بخش‌ها و مراکز امنیتی حتی بازنشسته‌ها هستند.

روز دوشنبه مردم تونس باز هم در اعتراض به مشکل بیکاری دست به تظاهرات زدند. پلیس تونس نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در منطقه سیدی بوزید از گاز اشک آور استفاده کرد.

در همین راستا، سخنگوی رسانه‌ای گارد ملی تونس اعلام کرد که از آغاز تظاهرات مردم طی بیش از یک هفته حدود 1105 تن بازداشت شده‌اند که 582 تن آن‌ها در سرقت و غارت دست داشتند و 523 تن دیگر نیز قانون منع آمد و شد شبانه را نقض کرده‌اند.

همچنین وزارت کشور تونس از کاهش ساعات منع آمد و شد شبانه در تمامی کشور خبر داد.

به این ترتیب ساعت منع آمد و شد از 10 شب تا پنج صبح است.

روز جمعه گذشته با بالا گرفتن تظاهرات در تونس منع آمد و شد شبانه اعلام شد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که پارلمان تونس روز چهارشنبه میزبان الحبیب الصید، نخست وزیر است تا درباره اوضاع کشور توضیح دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان