arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

لاوروف: روسیه در مذاکرات هسته‌ای نقشی بسیار فعال داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که مسکو در بسیاری از رویدادهای 2015 در صف جلو قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با موضوع دستاوردهای سیاسی روسیه در سال 2015 گفت:‌ روسیه در سال گذشته در بسیاری از رویدادهای جهان، شامل ایجاد کمپین هوایی برای مقابله با تروریسم در سوریه، مذاکره در رایزنی‌ها میان دولت سوریه و مخالفان به‌علاوه کمک به حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 که به لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه تهران در ماه جاری منجر شد در صف جلو قرار داشته است.

او ادامه داد: روسیه از تمام اقدامات برای عادی‌سازی وضعیت حول برنامه هسته‌ای ایران استقبال می‌کند و در پیگیری مذاکرات بر سر این موضوع نقش بسیار فعال داشت.

لاوروف هم‌چنین با اشاره به این که مذاکره درباره‌ی کره شمالی بدون حضور این کشور کار غلطی است، افزود: این کار به معنی تلاش برای منزوی کردن یک کشور است، ما نباید یک اشتباه را دوبار تکرار کنیم، شبیه به آن چیزی که در خصوص ایران صورت گرفت، زمانی که در ابتدا این کشور از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای‌اش کنار گذاشته‌ شد، گذشت زمان این اشتباه را نشان داد.

ایران و گروه 1+5 شامل روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از بیش از دو سال مذاکرات سخت هسته‌ای در تیرماه سال جاری (ژوییه 2015) سرانجام به یک توافق جامع دست یافتند که در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران موجب لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان