arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

حسيني: بانک مرکزي مرجع رسمي اعلام نرخ رشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت :‌ نرخ هایی که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درباره میزان رشد اقتصادی ایران اعلام کردند به هیچ وجه با مشاهدات و واقعیات اقتصاد ایران همخوانی ندارد.

سید شمس الدین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: بحث نرخ رشد اقتصادی ایران اخیرا در جلسات همکاران ما در معاونت اقتصادی با نمایندگان آنها مطرح شد و آنها پذیرفتند نرخی را که برآورد کرده اند با واقعیت های اقتصادی ایران منطبق نیست و گفتند بازبینی می کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی، مرجع و فرآیند برای رسیدگی و محاسبه دارد گفت: بانک مرکزی مرجع رسمی این کار است. وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک مرکزی و دستگاه های تخصصی خواست زودتر میزان نرخ های رشد اقتصادی را اعلام کنند.

وی گفت : وزارت صنایع و دیگر وزارتخانه های تولیدی ما براساس مشاهدات و داده هایی که دارند نرخ رشد بالاتری نسبت به آنچه که بانک مرکزی برآورد کرده است را اعلام کردند. حسینی تاکید کرد:‌ اعدادی هم که بانک مرکزی درباره میزان رشد اقتصادی ایران برآورد کرده بسیار بالاتر از آن چیزی است که صندوق بین المللی پول اعلام کرده است.
نظرات بینندگان