arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

روان بخش: اطاعت از حكومت ولی فقيه مانند نماز واجب است

حجت الاسلام والمسلمين روان بخش، تصريح كرد: اطاعت از حكومت ولي فقيه مانند نماز واجب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روان بخش، تصريح كرد: اطاعت از حكومت ولي فقيه مانند نماز واجب است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ وی با بيان اين مطلب، افزود: حكومتي كه تمام اركان آن بر اساس دين شكل گرفته باشد و در آن احكام ديني رعايت شود حكومت ديني تلقي مي شود و تنها نظريه ولايت فقيه شكل حكومت ديني تلقي مي شود.

وي تصريح كرد: در زماني كه امام معصوم حاكميت ندارد، فقهايي كه با شرايطي خاص از طرف معصومين (ع) به حاكميت نصب شده اند عهده دار اداره جامعه بر اساس اسلام مي شوند.

روانبحش افزود: ولايت فقيه در عصر حضور معصومين هم ديده مي شود و ولايت فقيه در واقع نصب با واسطه است و فقيه از طرف خدا اجازه دارد حكومت كند.

وي اظهارداشت: حكومت مشروع از ديدگاه ما فقط ولايت و حكومت فقيه است و حاكمي كه منصوب عام از طرف معصوم است اطاعتش واجب است و اگر كسي حكم او را نپذيرد مانند آن است كه حاكميت معصوم را نپذيرفته است.

روان بخش گفت: بهترين فرد براي اجراي احكام و قوانين اسلام كسي است كه بهترين قانون شناس، مفسر و بهترين مجري باشد كه هيچ انگيزه اي براي تخلف نداشته باشد و هيچ اشتباهي در فهم و تفسير و اجراي قانون براي او پيش نيايد و چنين حالتي عصمت نام دارد و با وجود معصوم او بر تمام افراد به حكم عقل براي اجراي قانون اولويت دارد.

وی اذعان داشت : امروز حفظ اسلام در گرو جمهوري اسلامي و حفظ جمهوري اسلامي در گرو شخص مقام معظم رهبري است.
نظرات بینندگان