arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴

آیت‌الله جوادی آملی: انتخابات سالم و همراه با امنیت،نظام را از هر خطری حفظ می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت االله جوادی آملی شامگاه روز گذشته در دیدار، وزیر کشور که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت:انتخابات سالم بیش از پیش موجب عزت و صلابت وشکوه ایران در همه عرصه ها می شود .

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسرا خبر،حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي شامگاه روز گذشته در ديدار رحماني فضلي، وزير كشور و هيئت همراه كه در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد، اظهار داشتند: مردم در بخش هاي سياسي مانند نماز در بخش هاي عبادي اند؛ نماز ستون خيمه دين است و چون دين حکيمانه سخن گفته بايد صدر و ذيل دين و مکتب حکيمانه هماهنگ باشد و لذا همانطور که نماز ستون دين است، مردم به تعبير نوراني حضرت علي(ع) ستون سياست هستند.

معظم له عنوان کردند: در امور عبادي، دين ستون بسيار محکمي است و درامورسياسي هم مردم ستون محکمي اند و دليل اين سخن جنگ 8 ساله دفاع مقدس است که خود يک جنگ جهاني تمام عيار بود و در آن جنگ همين مردم بودند که جنگ هشت ساله را با موفقيت پشت سر گذاشتند؛ اگر مردم حافظ دين خود باشند و با تمام وجود دين را بپذيرند هيچ گزندي به اين ستون نمي رسد.

اين مرجع تقليد بيان داشتند: اگر اين دو يعني دين که ستون عبادي و مردم که ستون سياسي جامعه هستند، با هم هماهنگ باشند قدرت شکل مي گيرد، ولي بعد از شکل گيري قدرت مهمتر اين است که چگونه بايد اين قدرت را اداره کرد تا الهي شود.

حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي افزودند:اگر کسي که قدرت در دست او قرار دارد با آن ستون سياست و عبادت هماهنگ بود اين نوع قدرت باقي مي ماند و ازبين نمي رود.

ايشان در ادامه به موضوع برجام اشاره کرده وگفتند: جريان برجام توفيقي بود و همه دنيا قدرت منطق ايران را ديدند و اين قدرت با تکيه بر دين و مردم باعث شده قدرتهاي ديگر در يک طرف ميز با ايران بنشينند و در موضوعات مختلف مذاکره کنند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشتند: غرور و خود خواهي موجب آبروريزي است و اين امر بيانگر اين حقيقت است که لحظه اي نبايد قدرت خودمان را جداي از ستون دين و مردم بدانيم و از اين دوستون غافل باشيم و اگر بگوييم اين قدرت را خودمان ايجاد کرديم و خدا و مردم به ما کمک نکردند گرفتارغرور خواهيم شد.

ايشان بيان داشتند: بايد مواظب رفتار و سخنان خود باشيم و با سخنان خود رنجش خاطر ديگران را فراهم نکنيم؛ اينکه بگوييم اين قدرت الهي ومردمي است اين از باب تواضع نيست بلکه سخن حق است.

اين مرجع تقليد به مسئله انتخابات هم اشاره کرده و تاکيد کردند:انتخابات سالم و همراه با امنيت بيش از پيش موجب عزت و صلابت وشکوه ايران در همه عرصه ها مي شود و نظام را از هر خطري حفظ مي کند .

در ابتداي اين ديدار رحماني فضلي وزير کشور، به بيان گزارشي از شرائط حساس منطقه و بين الملل و مسائل داخل کشور در موضوعات مختلف پسا برجام و انتخابات پرداخت. 

وي گفت: درحال حاضر و در سطح منطقه رفتار ايران الگو است و با تعامل و صحبت و پيگيريهايي که از طريق دستگاه ديپلماسي صورت مي گيرد مسائل مختلف حل و فصل مي شود.

رحماني فضلي در مورد انتخابات نيز گفت: اصل حضور در انتخابات توقيق و نعمت بزرگي بوده و بايد شکر گزار اين نعمت باشيم، زيرا اين حضور نشانه اين حقيقت است که ملت اراده کرده اند و اختيار هم در دست آنها قرار دارد.

نظرات بینندگان