arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

ایجاد ظرفیت برای بیمه‌ 850 هزار اتباع بیگانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به فراهم شدن امکان پوشش بیمه‌ای اتباع بیگانه از سه ماه گذشته گفت: تا کنون 60 هزار نفر از اتباع تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارشش ایسنا، بهمن برزگر با اشاره به فراهم شدن شرایط برای پوشش بیمه‌ای اتباع بیگانه اظهار کرد: این افراد می‌توانند با ارائه مدارک معتبر تحت پوشش بیمه‌ای سازمان قرار گیرند.

وی افزود: این امکان از مهرماه یعنی حدود سه ماه پیش فراهم شده است و ما ظرفیتی برای بیمه 850 هزار نفر از اتباع بیگانه ایجاد کرده‌ایم که این ظرفیت هنوز تکمیل نشده و تا کنون حدود 60 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بیمه سلامت ایران حدود 40 میلیون بیمه شده را تحت پوشش خود دارد گفت: از این آمار شش میلیون نفر مربوط به صندوق کارکنان دولت، 22 میلیون نفر مربوط به روستائیان، دومیلیون نفر مربوط به گروه‌های اجتماعی نیازمند و ویژه و 10 میلیون نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی هستند.

برزگر با اشاره به اینکه عدم مشارکت در پرداخت حق بیمه و خرید راهبردی خدمات سلامت یکی ازمشکلاتی است که با آن مواجهیم عنوان کرد: تمامی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان باید براساس خرید راهبردی صورت پذیرد.
نظرات بینندگان