arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

فولادمبارکه رتبه اول شرکتهای برتر کشور در بخش فلزات اساسی را کسب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در هجدهمين دوره رتبه بندي شرکتهاي برتر کشور (100- IMI)،  فولادمبارکه اصفهان در بين 500 بنگاه صنعتي و اقتصادي موفق ايران در بخش فلزات اساسي رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش انتخاب ، در اين همايش که در روز سه شنبه 6 بهمن ماه در محل سالن همايشهاي بينالمللي صدا و سيماي جمهوري اسلامي و با حضور محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري، محمدعلي محمدي مديرعامل سازمان مديريت صنعتي و مجيد درويش، مدير مرکز رتبهبندي شرکتهاي برتر و جمعي از مديران شرکتهاي برتر کشور، مسئولين و سياستگذاران صنعتي و اقتصادي کشور برگزار گرديد، شرکتهاي برتر کشور،  از بين 29 گروه صنعتي و در  28 شاخص معرفي و از آنها تقدير بعمل آمد.

بنابراين گزارش شرکت فولادمبارکه اصفهان علاوه برکسب رتبه اول گروه فلزات اساسي در بين شرکتهاي حاضر، در بخش بالاترين ارزش بازار رتبه چهارم و در  بخش بالاترين ارزش افزوده رتبه ششم و رتبه چهاردهم در بخش فروش را به خود اختصاص داد.

اين گزارش حاکي است در اين جلسه بر تجزيه و تحليل نتايج اين رتبهبندي ها بهمنظور تدوين سياستهاي صنعتي کشور تأکيد شد.

دکتر محمدعلي محمدي، مديرعامل سازمان مديريت صنعتي طي سخناني در اين مراسم عنوان کرد: اين سازمان از سال 77 اقدام به انتخاب 100 شرکت برتر کرده به طوري که در سال 94 اين رقم به 500 شرکت برتر رسيده است که در 28 شاخص و در 29 گروه صنعتي با يکديگر مقايسه و رتبه بندي شده اند.

وي با اشاره به  اينکه رتبه بندي شرکتهاي ايراني با هدف شفافسازي فضاي کسب و کار کشور و گسترش رقابت بين شرکتهاي ايراني از سوي سازمان مديريت صنعتي انجام ميشود، افزود: در ارزيابي شرکتها سه هدف شفافسازي در فضاي کسب و کار، اثر بخشي بنگاهها در اقتصاد کشور و گسترش رقابت بين بنگاه هاي اقتصادي مد نظر بوده و در ارزيابي شرکتها اين اهداف پيگيري شده است.

مديرعامل سازمان مديريت صنعتي در ادامه ضمن تشکر از بنگاههاي توليدي که اطلاعات مالي خود را در اختيار اين سازمان قرار ميدهند، افزود: ذينفعان و جامعه هدف آماري و جداول تهيه شدهاين سازمان ميتواند براي سرمايهگذاران داخلي و خارجي به منظور دستيابي به اطلاعات صنعتي و شناسايي اولويتها سودمند بوده، همچنين براي پژوهشگران اقتصادي و اجتماعي، مدرسان و استادان دانشگاهها و در يک جمله برنامهريزان و سياستگذاران اقتصادي کشور سودمند واقع شود.

وي تصريح کرد: انجام اين اقدام مهم سازمان ميتواند در فضاي پساتحريم و شرايط ورود به آزادسازي اقتصادي همچنين ورود بنگاههاي توليدي برتر به عرصههاي بين المللي در قالب صادرات و تهيه آسان مواد اوليه محصولات توليدي خود سودمند واقع شود.

شايان ذکر است در ادامه محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري نيز در اين همايش با بيان اينکه امروز از شرکتهايي تجليل ميکنيم که در سالهاي اخير با شرايط مناسبي مواجه نبودند، عنوان کرد: با وجود شرايط نامناسب، شرکتهاي داخلي توانستند رشد کنند ضمن اينکه اطلاعات ارزشمندي  امسال از مجموع گزارشهاي شرکتها به دست آمده که ميتواند چراغ راه پيش روي سياستگذاران باشد.

معاون اجرايي رئيس جمهوري مهمترين مشکل پيش روي سياست ايران را اشتغال دانست و افزود: رشد اقتصادي پايدار و متوازن اشتغالزا است و اين به خودي خود حاصل نميشود بلکه بايد الزاماتي در نظر گرفت که داشتن بخش خصوصي توانمند، محيط اقتصادي با ثبات، تعامل پايدار و متوازن با ساير کشورها، تأمين مالي کارآمد، تجهيز و ... لازمه تحقق اين شعار است.

خروج از رکود و واگذاري طرحهاي صادراتي از ديگر مواردي است که معاونت اجرايي رئيس جمهوري به آن اشاره کرده در اين خصوص گفت: طرحهاي نيمه کاره بسياري در کشور وجود دارد که امکان واگذاري آنها وجود دارد.

گفتني است، در پايان مراسم از شرکت هاي برتر در بخشهاي مختلف تقدير بعمل آمد و لوح شرکت برتر در بخش فلزات اساسي به مهندس فرزاد ارزاني معاون تکنولوژي شرکت  فولاد مبارکه اعطاء شد.
نظرات بینندگان