arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

نان بی ضرر در کشور نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: تعطیلی مدارس از غیرکارشناسی ترین طرح ها برای کنترل آلودگی هواست و باید با نگاه فنی و کارشناسانه به این مشکل نگاه شود.

به گزارش فارس محمد اسماعیل اکبری ریس مرکز تحقیقات سرطان در نشست خبری یازدهمین کنگره سرطان سینه گفت: در ایران نان بی ضرر نداریم چرا که جوش شیرین و نمک ها در تمام نانوایی ها استفاده می شود که یک ساختار قدرتمد پشت داستان استفاده از این افزودنی هاست.

وی افزود: فاضلاب ها و پس آب های کارخانه ها در جنوب تهران به مصارف کشاورزی میرسد که محصولات این زمین ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست و با شستن و پختن نیز آلودگی ها برطرف نمی شود.

اکبری گفت: امیدواریم با راه اندازی شبکه فاضلاب و تصفیه آن این مشکلات حل شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: تعطیلی مدارس یکی از غیرکارشناسی ترین طرح ها برای کنترل آلودگی هواست و باید با نگاه فنی و کارشناسی به این مشکل نگاه شود.

وی تصریح کرد: بحث معنویت یکی از عنوان هایی است که در درمان موثر است. چرا که تغییر سبک زندگی و توجه به معنویت درمانی باعث کنترل بیماری ها و بهبود آن خواهد شد.

اکبری اضافه کرد: توجه به مسایل معنوی از فاکتورهای موثر و ارزان در کنترل و بهبود بیماری هاست.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: داروی آسپرین 120 سال قبل کشف شد که هر روز به فواید آن اضافه میشود. در ابتدا برای تب بر و ضد التهاب استفاده می‌شد. بعد از آن برای بیماران قلب و عروق استفاده شد و امروز اثبات شده است که در پیشگیری و درمان سرطان موثر است.

اکبری خاطرنشان کرد: مصرف آسپرین باعث 43 درصد افزایش طول عمر بیماران سرطانی خواهد شد.

وی گفت: تقریبا 80 درصد رادیوگرافی ها و ام آر آی ها بی جهت انجام می شود و مورد توجه پزشک نیست و بی جهت از بیمار خواسته می شود که این هدر رفت سرمایه ملی است و برای بیمار نیز دارای عوارض است.
نظرات بینندگان