arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

برخی افراد با وجود افتخارات و سوابق روشن در نظام، ردصلاحیت شده‌اند / با یک سلیقه نمی‌توان کشور را به مقصد رساند / دشمن در انتظار انتخابات آینده است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: تحقق خواسته‌های انقلاب نیازمند حضور سلایق و اندیشه‌های مختلف در چارچوب نظام اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی افراد با وجود افتخارات و سوابق روشن در نظام، ردصلاحیت شده‌اند / با یک سلیقه نمی‌توان کشور را به مقصد رساند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: تحقق خواسته‌های انقلاب نیازمند حضور سلایق و اندیشه‌های مختلف در چارچوب نظام اسلامی است.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی استان قم با تاکید بر اینکه مردم برای انتخابات اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، اظهار کرد: ملت از انتخابات حمایت می‌کنند و مسئولان باید با تلاش به رسالت‌های خود عمل کنند تا این مشارکت سیاسی ملت برگ برنده‌ای برای نظام بماند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید با آگاهی به نمایندگان دلسوز انقلاب رای دهند، اضافه کرد: افرادی که تایید صلاحیت نمایندگان را بر عهده دارند باید با توجه به تاثیر تصمیم آنها در آینده انقلاب اسلامی رسالت خود را انجام دهند زیرا انتخابات به آبروی نظام گره خورده است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه مسئولان برگزاری انتخابات باید خداوند و قانون را ملاک عملکرد خود قرار دهند، گفت: در انتخابات باید از نیت‌های جناحی، سلیقه‌ای و شخصی پرهیز کرد زیرا حضور افراد با شرایط لازم در انتخابات حقوق قانونی و شرعی ملت است؛‌ اینکه حجتی برای نداشتن صلاحیت احراز نشده و بگوییم اصل بر عدم است، درست نیست زیرا باید عدم صلاحیت احراز شود.

به نوشته فارس، وی تحقیق از خویشاوندان و اطرافیان را از راهکارهای بررسی صلاحیت افراد برشمرد و اضافه کرد: برای ردصلاحیت افراد واجد شرایط باید حجتی قوی داشته باشیم به همین علت شورای نگهبان باید با دقت مضاعفی شرایط داوطلبان انتخابات را بررسی کند.

فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه بر اساس سخنان رهبری اگر افراد واجد شرایط ردصلاحیت شوند، در حق مردم اجحاف شده است، یادآور شد: برخی افراد با وجود افتخارات و سوابق روشن در نظام، ردصلاحیت شده‌اند که برای این اقدام باید حجت کامل و دقیقی وجود داشته باشد.

وی بر حضور شخصیت‌های برجسته در خبرگان و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید به دنبال افراد برجسته باشند تا بتوانند به مجلس اعتبار دهند، افراد غیر برجسته که جایگاه علمی و بینش سیاسی لازم را ندارند باید ردصلاحیت شوند.

فاضل‌لنکرانی سخنان برخی از نمایندگان را خجالت‌آور خواند و عنوان کرد: خبرگان به عنوان یکی از ارکان مهم نظام است که قوی‌ترین افراد علمی و سیاسی بدون وابستگی جناحی در آن حضور دارند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه دشمن در انتظار انتخابات آینده است، اظهار کرد: در هر دوره حضور گسترده مردم دشمن را از اهدافش ناامید کرده است، با یک سلیقه نمی‌توان کشور را به مقصد رساند زیرا تحقق خواسته‌های انقلاب نیازمند حضور سلایق و اندیشه‌های مختلف در چارچوب نظام اسلامی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
3
60
احسنت
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
2
54
حرف حساب والسلام
نظرات بینندگان