arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

پول خرید هواپیماها از کجا می آید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر گزارش داد: برای خرید هواپیما رقمی بالغ بر 12 میلیارد دلار برآورد ‌شده که از طرف بانکهای کشور سازنده فاینانس می شود.

مجید قاسمی  مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به سفر هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی ایران به ریاست رئیس جمهور به دو کشور ایتالیا و فرانسه در روزهای گذشته افزود: در این سفر که هیئتی از روسای بخشهای خصوصی و بانکهای ایرانی همراه رئیس کل بانک مرکزی بودند در مذاکره با شرکتهای بزرگ ایتالیایی و از جمله بخشهای بیمه و بانک آن کشور مذاکرات خوب و سازنده ای میان طرفین برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به لغو تحریمهای مالی ایران و از جمله تحریم بی سابقه بانک مرکزی و قطع شبکه سوئیفت 9 بانک ایرانی گفت: سفر هیاتی 90 نفره از بخش خصوصی به فرانسه و ایتالیا با رئیس جمهور ، تجربه‌ای موفق برای بخش خصوصی بود.

قاسمی افزود: خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور و بخش‌خصوصی به ایتالیا و فرانسه که اولین تجربه در این سطح پس از سال‌ها بود توانستیم به موفقیت‌هایی نائل شویم و از جمله بانک مرکزی ایران حساب بانکی خود را در ایتالیا افتتاح کرد و در فرانسه نیز مذاکراتی در خصوص ارتباطات مجدد بانکهای دو کشور صورت گرفت و همچنین با بیمه‌های ساچه ایتالیا و کوفاس فرانسه هم تفاهم‌ نامه‌های همکاری به امضا رسید.

وی با اشاره به استقبال خوب و سطح بالای ایتالیا و فرانسه از هیئت ایرانی گفت: بزرگترین شرکت‌های ایتالیا و فرانسه در این سفر سعی در معرفی فعالیتهای خود به ما داشتند .

قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون در انتظار دستور العمل بانک مرکزی برای ارتباط با کشورهای ایتالیا و فرانسه هستیم افزود: بحث روابط بانکی کلیدی‌ترین موضوعی بود که در این سفر مطرح شد و البته برقراری مجدد ارتباط قطع شده نیاز به طی مراحل خاصی دارد چراکه مقررات پولی دنیا تغییر کرده و باید مدارکی که آنها از ما طلب می کنند بتوانیم ارائه دهیم.

قاسمی با اشاره به وجود قوانین خوب از جمله قانون مبارزه با پولشویی و همچنین توانمندی بانکهای ایرانی که در زمان تحریمها با تکیه بر نیروی توانمند داخلی ایجاد و تقویت شد گفت: برای آنها بسیار جالب بود که قانون مبارزه با پول‌شویی در ایران مطرح شده و ملزم به رعایت آن هستیم.

وی افزود: در این سفر مهمترین موضوعات کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و فولاد مطرح شد و همچنین بحث مهم و راهبردی کشور برای خرید هواپیما از ایرباس فرانسه بررسی شد که در تفاهم‌ نامه مربوط، تامین مالی طرف فرانسوی برای ساخت و تجهیز فرودگاههای اصفهان، مشهد و امام خمینی تهران مطرح شد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: هم اکنون بانکهای فرانسوی آماده سفر به تهران هستند و مسئولان بیمه ساچه ایتالیا هم تا دو هفته آینده به تهران می‌آیند و موسسات دیگر نیز از طریق مکاتبه و پست الکترونیک در حال پیگیری مسائل مربوط به خود از طرف های ایرانی هستند.

نظرات بینندگان