arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه راهی دریای سیاه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه از اعزام دو فروند رزمناو اسکورت و دو زیردریایی مسلح به موشک «کالیبر» به دریای سیاه خبر داد.

به گزارش فارس، ساعاتی پس از ادعای ترکیه مبنی بر نقض مجدد حریم هوایی این کشور توسط یک جنگنده روسی، مسکو از جانمایی موشک‌های اتمی در آب‌های شمالی ترکیه خبر داد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، فرمانده یک ناگروه روسی گفته که 2 رزمناو اسکورت و دو زیردریایی مجهز به موشک‌های «کالیبر» در سال جاری میلادی، راهی دریای سیاه می‌شوند.

موشک کالیبر که توانایی حمل کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را دارد، می‌تواند اهداف مستقر در خشکی، کشتی‌ها و زیردریایی‌های متخاصم را هدف قرار دهد؛ سامانه پیشرانه این موشک از نوع کروز است و در ارتفاع پایین پرواز می‌کند.

روس‌ها سال‌ها بود که مشخصات فنی این موشک را به عنوان یکی از اسرار نظامی خود حفظ می‌کردند ولی به تازگی تصاویری از شلیک این موشک در اسپوت‌نیک منتشر شد. برد این سلاح مرگبار «هزاران کیلومتر» عنوان شده است.

آنکارا امروز ادعا کرد که باز هم حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روس نقض گردیده و این بار یک سوخوی34، روز جمعه وارد حریم هوایی ترک‌ها شده است.

نظرات بینندگان