arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

الوطن: خشم و عتاب کری، عادل الجبیر را تسلیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: روزنامه "الوطن" سوریه به نقل از منابع دیپلماتیک غربی در ژنو فاش کرد که وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود با خشم و تندی از وی خواسته تا بدون وقت‌کشی فورا هیات مخالفان را به ژنو بفرستد.

 روزنامه الوطن سوریه به نقل از این منابع نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی روز جمعه با عادل الجبیر، همتای عربستانی‌اش با لحنی بسیار "تند و بد" خشم خود را از نرفتن مخالفان به نشست ژنو ابراز داشت و از الجبیر خواست فورا بدون اینکه زمان را از دست بدهد مخالفان را برای شرکت در مذاکرات صلح به ژنو بفرستد.

این روزنامه نوشت: پس از تماس کری مستقیما یک هواپیما به هیئت ریاض اختصاص داده شد و آن‌ها ظهر روز شنبه وارد ژنو شدند.

این روزنامه اعلام کرد: کری هیچ گونه ضمانتی به هیئت ریاض نداده است و از آن‌ها خواسته تمامی نگرانی‌هایشان را بر سر میز مذاکرات اعلام کنند. کری تنها به مخالفان وعده داده که به آن‌ها کمک خواهد کرد.

به گفته این روزنامه اختلافاتی میان اعضای هیئت ریاض به ویژه میان جریان‌های وابسته به ترکیه و قطر با جریان‌های وابسته به عربستان و آمریکا وجود دارد.

در همین راستا، روزنامه "الدیار" درباره انتقاد مخالفان از موضع دوگانه آمریکا نوشت: عربستان در واکنش به سیاست آمریکا درباره سوریه و کناره‌گیری از درخواستش برای برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر مخالفان فشار آورده بود که به ژنو نروند اما مخالفان اخیرا تسلیم فشار آمریکا شدند. در مقابل آمریکایی‌ها بر استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل فشار آوردند که دعوتنامه‌هایی را برای مخالفان در سوریه بفرستد. دی‌میستورا نیز 10 دعوتنامه را برای مخالفان سوری که در دمشق حضور داشتند فرستاد و آن‌ها به ژنو رفتند.مخالفانی که در ریاض حضور داشتند در پایگاه‌های اجتماعی شروع به انتقاد شدید از آمریکا کردند و حتی کری را به دلیل حمایتش از روسیه و عدم توجه به نظرات مخالفان "مزدور" دانستند. رسانه‌های وابسته به مخالفان نیز این مواضع را منتشر و شدیدا از سیاست آمریکا انتقاد کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
3
11
خوبه از اربابشان حساب میبرند
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
3
16
" روزنامه الوطن سوریه به نقل از این منابع نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی روز جمعه با عادل الجبیر، همتای عربستانی‌اش با لحنی بسیار "تند و بد" خشم خود را از نرفتن مخالفان به نشست ژنو ابراز داشت و از الجبیر خواست فورا بدون اینکه زمان را از دست بدهد مخالفان را برای شرکت در مذاکرات صلح به ژنو بفرستد."

خدا وكيلي كري جرات داره به ايران زنگ بزنه و با ظريف اينجور صحبت كنه؟؟؟؟

عزت واقعي رو ما داريم نه كشوراي سرسپرده اي مثل عربستان و تركيه كه همه سياست هاشون رو با كاخ سفيد بايد اول هماهنگ كنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
1
13
تا نباشد چوب تر.................!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
6
4
به نظر شما همین تمکین عربستان نشون نمیده که تمام تحرکات منطفه بر اساس دستور مستقیم آمریکا هست؟ آیا آمریکا نمیتونست این تشر قبلا بزنه؟ آین آقای الجبیر جرات داره بدون اذن آمریکا کاری انجام بده ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
1
6
سران عربستان از بدو تاسیس کوچکترین اراده ای از خود نداشته اند در ابتدا فرمانبردار وایزمن صهیونیست بودند و امروزه جز فرمان بردن از آمریکا و مشاوره با اسراییل کار دیگری بلد نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
7
همینه
نظرات بینندگان