arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

پیام مفتی سوریه به آیت‌الله مکارم‌شیرازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد بدرالدین حسون مفتی کل جمهوری عربی سوریه چندی پیش در سفری که به ایران داشت دیداری مهم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی در شهر مقدس قم انجام داد و بعد از بازگشت به سوریه به صورت رسمی پیامی را برای این مرجع تقلید ارسال کرد.

به گزارش ایسنا متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله شیخ مکارم شیرازی(أیده الله بجنده و بارک للامة فی عمره)

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

اوقاتی خوش مالامال از نسیم‌های عطرآگین و جلوه‌های ایمانی زلال و روشن را در شهر مقدس قم، در محضر سایه مقام مبارک حضرتعالی و دانشگاه جامع شما که هر خیری را در بر می‌گیرد و مسجد نورانیتان، و سخنان شما که در دل نور امید و رجا را روشن ساخت از نزدیک لمس کردم که موجب سعادت اینجانب است. ان کلمة الله هی العلیا دائماً و ابداً، و کلمة الذین کفروا هی السفلی الی أن یرث الله الأرض ومن علیها.

حضرت معظم له؛

در عقل و روح ما آن همت والای حضرتعالی که در آن آیات محبت و بخشش است و نوری که از روح شما ساطع می‌شود باقی خواهد ماند، کما اینکه معارف الهی و علوم شرعی و حقایق ایمانی حضرتعالی که باعث هدایت طلبه‌های راستین علم به سمت و سوی اقتدا به سیره شماست، و مناره‌های آن معراجی برای همه رهروان این مسیر است باعث پایبندی، استقامت، اعتقاد و چنگ زدن به قرآن کریم در زمینه‌های اعتقادی، ایمانی، و دنبال کردن رهنمودهای این کتاب الهی، و همچنین گام برداشتن در مسیر پیامبر مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان أسوه، و الگوی اخلاقی و رفتاری، و همچنین وفاداری و محبت و فرمانبرداری از آل بیت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌شود.

خداوند به نیابت از ما و اسلام به شما پاداش خوب عطا بفرماید، و عمر مطهر جنابعالی را برای امت پر برکت دارد تا اینکه راهنما و نور هدایتی باشید برای رهروان.

خداوند متعال را می‌خوانم که فرزندانتان را حفظ بدارد و آنها را روشنی چشم شما و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار دهد، و ما را در هر جایگاهی که باعث افتخار اسلام و مسلمین است و باعث وحدت کلمه آنها و جمع شدن صفوفشان و نزدیک شدن دل‌های آنها به هم می‌شود در کنار مقام والا و گرامیتان قرار دهد.

انه سمیع مجیب الدعاء

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

نظرات بینندگان