arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

وضعیت هوای کرج در شرایط ناسالم قرار گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز وضعیت کیفی هوای شهرستان کرج و برخی دیگر از شهرستان های استان در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مهر، حسین محمدی مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست استان البرز شاخص كيفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کرج را ۱۲۲ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای این شهرستان برای گروه های حساس ناسالم است.

وی در ادامه شاخص کیفیت هوای شهرستان نظرآباد را ۱۴۸ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای این شهرستان برای همه گروه ها ناسالم است. شهروندان نظرآبادی از جمله سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بيماری های قلبی يا ريوی از فعاليت های طولانی يا سنگين خارج از منزل اجتناب کنند.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه شخاص کیفیت هوای شهرستان ساوجلاغ را ۱۳۰ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای این شهرستان نیز برای گروه های حساس ناسالم اعلام می شود.

محمدی شاخص کیفیت هوای شهرستان فردیس را ۱۲۳ اعلام کرد که برای گروه های حساس ناسالم اعلام می شود.

وی شاخص کیفیت هوای شهرستان اشتهارد را ۶۹ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای این شهرستان صنعتی سالم است ولی شهروندان اشتهاردی که در گروه های حساس قرار می گیرند در صورت امكان فعاليت ها طولانی و سنگين خود را كاهش دهند.

به گفته محمدی وقتی شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار بگیرد وضعیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم می شود.

محمدی در پایان به شهروندان کرجی، ساوجبلاغی و فردیسی، افراد مبتلا به بيماري های قلبی يا ريوی و همچنین سالمندان و كودكان توصیه کرد از فعاليت های طولانی يا سنگين خارج از منزل خودداری کنند.

نظرات بینندگان