arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

اتهامات روزنامه‌نگاران بازداشتی مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتهامات چند تن از روزنامه نگارانی که آبان ماه امسال به دلیل همکاری با دولت‌های متخاصم غربی بازداشت شدند، مشخص شد.

سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز دو تن از بازداشت‌شدگان، درباره آخرین وضعیت پرونده موکلان خود به خبرگزاری تسنیم گفت: در این قضیه بین بازپرس پرونده و دادستان اختلاف وجود داشت که در نهایت پرونده برای حل اختلاف به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شد و قاضی صلواتی به نفع دادستان نظر داد.

وکیل مدافع مازندرانی و سحرخیز افزود: بازپرس معتقد بود اقدامات اینها فقط مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام است اما دادستان عقیده داشت که این اقدامات علاوه بر فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصداق اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات است. البته برای برخی از متهمان علاوه بر اتهامات یاد شده، نشراکاذیب هم گرفته‌اند.

علیزاده طباطبایی گفت: در نهایت موضوع برای حل اختلاف به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد و قاضی صلواتی به نفع دادستان نظر داد.

وی توضیح داد: با توجه به اتمام دو ماه بازداشت موقت متهمان در روز جاری، بایستی امروز درباره وضعیت بازداشت این افراد تصمیم‌ گرفته شود که بر این اساس یا مجددا قرار بازدادشت صادر می‌شود یا قرار دیگری صادر خواهد شد.

علیزاده‌طباطبایی گفت که هم اکنون پرونده در اختیار دادستان است و به زودی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، 12 آبان ماه امسال بود که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ماه‌ها رصد مستمر اطلاعاتی و اشراف همه جانبه به ابعاد قضیه، چند تن از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت های متخاصم غربی را که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند، بازداشت کرد.
نظرات بینندگان