arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

درگیری لفظی پوتین با وزیر دفاع امریکا

منابع روسی فاش کرده اند که هفته گذشته درگیری لفظی شدیدی بین نخست وزیر روسیه و ریاست کشورهای ناتو برسر کشتن معمر قذافی درگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 منابع روسی فاش کرده اند که هفته گذشته درگیری لفظی شدیدی بین نخست وزیر روسیه و ریاست کشورهای ناتو برسر کشتن معمر قذافی درگرفته است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه به شدت نسبت به کشتن معمر قذافی توسط نیروهای ناتو اعتراض کرده و هشدار داده است.

به گفته این پایگاه خبری پوتین به رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا و  ریاست کشورهای عضو ناتو درباره چگونگی اجرای عملیات جنگی در لیبی انتقاد کرده و گفته است هرگز با قطعنامه جدیدی برای حمله نظامی ناتو به لیبی موافقت نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین از شیوه های غربی انتقاد کرده و اظهار داشت که کسی به ناتو حق نداده است قذافی را اعدام کند. وی گفت: «چه کسی اجازه داد این کار را بکنند؟ مگر دادگاه تشکیل شده است؟» وی همچنین اظهار داشت که باید در حدود حقوق بین الملل رفتار کرد و افزود: »آیا این خوب است یا بد که تمام به اصطلاح »جهان متمدن» با تمام توان خود به یک کشور کوچک حمله کرده و زیرساخت آن را از بین ببرد که با کار و زحمت نسل های مردم ساخته شد؟ من این کار را نمیپسندم».

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا نیز در پاسخ اظهار داشته است که ناتو محل اقامت قذافی را مخصوصاً نشانه نمی رود. او طوری این را گفته است که گویا آنها هر زمان که بخواهند قادر به کشتن قذافی هستند.
او تاکید کرده است نیروهای ناتو مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه دارد  استحکامات زیرزمینی رهبر لیبی را مانند همه قرارگاههای فرماندهی، هدف قرار دهد.

نظرات بینندگان