arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

«جنگ ستارگان» در آستانه فروش دو میلیارد دلاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» محصول کمپانی دیزنی می‌تواند تا پایان هفته جاری میلادی به فروش دو میلیارد دلار در گیشه جهانی برسد.

هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی «جنگ ستارگان» با فروش 10.8 میلیون دلار در آمریکا توانست مجموع فروش داخلی خود را به بیش از 895 میلیون دلار ارتقاء دهد و از این حیث 125 میلیون لار از رکورد «آواتار» فاصله بگیرد.

ساخته «جی جی آبرامز» در گیشه بین‌الملل نیز در این هفته به فروش 12.6 میلیون دلای رسید تا مجموع فروش خارجی «جنگ ستارگان» به 1.09 میلیارد دلار ارتقاء یابد و در میان رکوردارهای گیشه بین‌الملل پشت سر «آواتار» (2.03 میلیارد دلار)، «تایتانیک» (1.53 میلیون دلار) و «سریع و خشن 7» (1.16 میلیون دلار) قرار گیرد.

به گزارش ورایتی، این فیلم حماسی فضایی در مجموع فروش 1.983 میلیارد دلاری را در گیشه جهانی (آمریکا+بین‌الملل) ثبت کرده است و تنها 17 میلیون دلار با فروش دو میلیارد دلاری فاصله دارد، اما به احتمال فراوان نخواهد توانست رکورد فروش «تایتانیک» (2.19 میلیارد دلار) دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما و مطمئنا «آواتار» (2.78 میلیارد دلار) رکورددار تاریخ سینما را تهدید کند.

تاکنون سینماهای انگلیس (176 میلیون دلار)، چین (121 میلیون دلار) و آلمان (106 میلیون دلار) بهترین بازارهای خارجی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بوده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان