arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

تازه ترین اطلاعات وزیر راه از هواپیماهای خریداری شده/توضیحات آخوندی درباره خرید ۱۱۸ ایرباس

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آنچه در قرارداد تعیین شده خرید مبنایی تأمین مالی هواپیماها از سوی شرکت فروشنده و شرکت‌های اروپایی خواهد بود که حداقل دوره قرارداد آن ۱۶ سال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس آخوندی امروز دوشنبه ۱۲ بهمن در مراسم گرامی‌داشت سی‌‌وهفتمین سالروز ورود امام (ره) به کشور گفت: یاد امام (ره) را گرامی‌ می‌داریم و افتخار می‌کنیم که راه امام را در پیش گرفتیم.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به خانواده معظم امام راحل (ره)٬ آیت الله هاشمی رفسنجانی و مقامات لشکری و کشوری برای حضور در این مراسم گفت: افتخار می‌کنیم همچنان در خدمت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری هستیم. با توجه به اتفاقاتی که در مدت اخیر رخ داد ارائه چند موضوع حائز اهمیت است.

وی افزود: قطعا پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام (ره) به میهن یک خیزش مجدد در شکل‌گیری و اعتلای تمدن ایرانی و اسلامی ما ایجاد کرد و به عنوان آثار یک دوره جدید در تاریخ ایران به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی‌های استقلال طلبانه و ضد استبدادی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: از ابتدای انقلاب با مشکلات بیرونی و حتی داخلی مواجه بودیم. به طوری‌که جنگ آغاز شد و انواع گرفتاری‌ها و مشکلات برای کشور به وجود آمد اما ملت ایران توانست راه خود را ادامه دهد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد که بعد از آن دوران سازندگی و توسعه ایران آغاز شد اما باز هم شاهد انواع گرفتاری‌ها بودیم به طوری‌که منتج به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان شد. نتیجه آنچه صورت گرفت سختی‌های فراوان برای توسعه ایران و کشورهای همجوار بود.

آخوندی با اشاره به مذاکره ایران و ۱+۵ و لغو تحریم‌ها ادامه داد: انشاءالله یک دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران‌شهر را با تمسک به انقلاب اسلامی و بازخوانی مجدد ایران آغاز خواهیم کرد. فهم من از آنچه که در برجام و دوران پس از آن رخ داد این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان نقطه تعادل طبیعی در خاورمیانه است و برخی کشورها به صورت تصنعی آن را از موقعیت جغرافیایی ایران در دوران تحریم جابه جا کردند اما مجددا در دوران پساتحریم این مرکز ثقل و تعادل طبیعی به ایران باز خواهد گشت.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت نقطه تعادل طبیعی به ایران یک بازگشت پایدار خواهد بود افزود: ایران نقطه تعادل تصنعی نیست بلکه نقطه تعادل طبیعی در منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی به قرارداد برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از شرکت ایرباس اشاره کرد و یادآور شد: براساس آنچه در این قرارداد تعیین شده خرید مبنایی تأمین مالی این هواپیماها از سوی شرکت فروشنده و شرکت‌های اروپایی خواهد بود که حداقل دوره قرارداد آن ۱۶ سال است. این قرارداد به معنای آن است که دنیا یکبار دیگر پایداری انقلاب اسلامی و نقطه تعادل طبیعی ایران را در منطقه به رسمیت شناخته است.

وی افزود: قرارداد خرید ۱۱۸ هواپیما یک قرارداد تجاری نیست بلکه نشان‌دهنده نگاه جهان به انقلاب و ایران است. همچنین مفهوم یادداشت تفاهم ۲۰ ساله برای توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) این است که طرف مقابل به ثبات بلندمدت ایران دست یافته است.

آخوندی افزود: اگر روزگاری جاده‌ ابریشم از ایران عبور کرد تصادفی نبود بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک آن است.

وزیر راه و شهرسازی از بازآفرینی جاده ابریشم خبر داد و گفت: امروز ما در حال بازآفرینی جاده ابریشم نوین در روزگار نوین هستیم.

وی افزود: به برکت پایمردی‌های ملت ایران٬ تلاش فرزندان این ملت بخش‌های نظامی٬ مهندسی و دانشگاهی تجاری و سایر حوزه‌ها یک بار دیگر ایران انقلاب و تمدن ایران‌شهری را بازآفرینی می‌کنیم و یک دوره جدید مبتنی بر ثبات٬ امید و سرافرازی را آغاز خواهیم کرد.

آخوندی با تأکید بر اینکه آنچه امروز رخ می‌دهد نوید بخش یک ایران سربلند و تاریخی خواهد بود گفت: همچنان که به نقطه تعادل طبیعی خود بازخواهیم گشت به وظایف خود واقفیم. پیروزی ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست و امیدواریم راه امام و رهبری را همچنان ادامه دهیم.


نظرات بینندگان