arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

لاریجانی: مجلس نهایت همکاری را با دولت کرد

حمایت مجلس از اجرای هدفمند کردن یارانه​ها تا آنجا پیش رفت که اصل قانون را هم برای راحتی دولت در اجرا، تغییر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمایت مجلس از اجرای هدفمند کردن یارانه​ها تا آنجا پیش رفت که اصل قانون را هم برای راحتی دولت در اجرا، تغییر داد.


به گزارش خبرآنلاین، اگرچه در اصل قانون هدفمند کردن یارانه​ها امده بود که سهم مردم از درآمدهای این قانون، 50 درصد، سهم دولت 20 درصد و سهم تولید 30 درصد خواهد بود؛ اما نمایندگان مجلس امروز به دولت اجازه دادند برای پرداخت یارانه نقدی به مردم 20 درصد از درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را که مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی است هزینه کند و علاوه بر این از 30 درصدی که سهم صنعت و کشاورزی از درآمدهای اجرای قانون هدفمندی است 10 درصد کاهش دادند تا درآمدهای این بخش در سال 90 محقق شود.

این مصوبه امروز مجلس، به منزله عبور از قانون هدفمند کردن یارانه​ها بود که با اعتراض شدید نمایندگانی چون احمد توکلی و علی عباسپور مواجه شد.

در حالی که نمایندگان در ماه​های گذشته بارها نسبت به بی​توجهی دولت به حمایت یارانه​ای از بخش کشاورزی و صنعت تذکر داده بودند، امروز رسما 10 درصد از بخش صنعت و کشاورزی را کاهش داده و به یارانه خانوارها افزودند. این تغییر در قانون هدفمند کردن یارانه​ها به خاطر این بود که محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی دولت از نمایندگان خواست که به دولت برای اجرای این قانون همکاری کنند و زمینه ان را فراهم آورند.

پس از این مصوبه بود که علی لاریجانی، دولت را مخاطب قرار داد و گفت: مجلس نهایت همکاری به دولت را کرد. وی با اشاره به اینکه درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه​ها باید بر اساس حداکثر افزایش 20 درصدی حامل​های انرژی حاصل شود، افزود: ما این را تمام شده نمی​دانیم و تاکید داریم که دولت بر اساس قانون باید عمل کند.
نظرات بینندگان