arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

اعلام بسیج عمومی تروریست‌ها در حلب سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات جدید ارتش سوریه و حزب‌الله در شهر حلب، و آزادسازی یک منطقه، سبب شد که تروریست‌ها اعلام آماده‌باش عمومی کنند.

ساعاتی پس از آغاز عملیات ارتش سوریه و مقاومت در دو جبهه حلب، یکی از گروه‌های مسلح در این شهر برای همه افراد مسلح اعلام بسیج عمومی اعلام کرد. به گزارش شبکه خبری «المیادین»، فرمانده یکی از گروه‌های مسلح در شهر «اعزاز» در شمال حلب، اعلام بسیج عمومی کرد و از سایر گروه‌های مسلح خواست به سمت محله «باشکوی» حلب حرکت کنند.

در این راستا مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان اعلام کرد: درگیری‌های شدیدی بین گردان‌های مسلح و گردان‌های اسلامی [سلفی-تکفیری] و جبهه النصره و «جبهه انصار الدین» از یک طرف و نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن از طرف دیگر در منطقه «دویر الزیتون» در ریف شمالی حلب ادامه دارد.

ساعاتی پس از خبر فارس مبنی بر موفقیت ارتش سوریه در تصرف «دویر الزیتون»، «دیدبان حقوق‌بشر» این خبر را تایید کرد و نوشت که «در درگیری‌های امروز صبح، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن توانستند کنترل بیشتر مناطق دویر الزیتون را به دست بگیرند» و درگیری‌ها بین دو طرف هنوز ادامه دارد.

دیدبان افزود: ارتش سوریه در تلاش است سیطره خود را در مناطق مذکور تثبیت کند و گروه‌های مسلح قصد دارند مناطق از دست رفته را پس بگیرند.

در این درگیری‌ها جنگنده‌ها بیش از 43 پرواز بر فراز مناطق درگیر و مناطق «حریتان»، «عندان»، «ریتان»، «اطراف باشکوی» و جاده «الکاستیلو» و «معرستة الخان» داشته‌اند.

نظرات بینندگان