arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

نوباوه: صلاحیت 22 نماینده فعلی تهران مورد بررسی ائتلاف اصولگرایان قرار می گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت معتقد است که انتشار لیست 30 نفره تهران از سوی ائتلاف اصولگرایان تا 16 بهمن یعنی تا زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت ها صحیح نیست.

بیژن نوباوه اظهار کرد: از 30 نماینده فعلی تهران 22 نماینده جهت قرار گرفتن در لیست نهایی ائتلاف مورد بررسی و نظرسنجی قرار می گیرند.

وی گفت:‌ در حال حاضر در جلسات ائتلاف اصولگرایان مباحث برای نهایی شدن لیست تهران انجام می‌شود ولی به نظرم تا 16 بهمن یعنی زمان اعلام نظر تائید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان اعلام لیست به صورت منطقی صحیح نیست.

نوباوه افزود: از‌آنجایی که طبق قانون شورای نگهبان می‌تواند تا آخرین لحظه یک نفر را تائید یا رد کند از لحاظ منطقی درست نیست تا آن زمان ائتلاف لیست نهایی اش را منتشر کند اما به هر حال جلسات برای نهایی شدن لیست در حال برگزاری است.

وی در مورد آخرین اخبار تعداد نامزدهای مورد ائتلاف برای تهران گفت: در حال حاضر ائتلاف حدود 40 نامزد انتخاباتی در تهران رسیده است که این تعداد از بین 180 نامزد با مکانیزم مشخص انتخاب شده اند.

نوباوه توضیح داد: مکانیزم انتخاب افراد بر اساس نظرسنجی از اصولگرایان و تشکل‌های اصولگرا بوده به طوری که از آن‌ها خواسته اند که هر کدام لیست 30 نفره ای را ارائه دهند سپس نظرسنجی و آمارگیری از مردم انجام گرفته و در نهایت با توجه به شرایط و مقبولیت و رای آوری افراد لیست نهایی منتشر می‌شود.

نماینده مردم تهران در خصوص حضور نمایندگان فعلی تهران در لیست ائتلاف گفت: از 30 نماینده فعلی مجلس نام 22 نفر برای قرار گرفتن در لیست ائتلاف مطرح است که هشت نفر مابقی به دلیل ثبت‌نام نکردن آن‌ها و یا کاندیداشدن از حوزه انتخابیه دیگر جایی در لیست ائتلاف ندارند. نمونه آن آقای حسینیان و مرندی است که ثبت‌نام نکردند و یا آقای نجابت که از شیراز کاندیدا شده است.

وی تاکید کرد: این 22 نماینده فعلی همچون سایر نامزدهای مورد نظر ائتلاف جهت گنجانده شدن در لیست نهایی ائتلاف مورد بررسی قرار می گیرند، البته با توجه به شناخته شدن، آن‌ها در اولویت قرار گیرند ولی درنهایت مکانیزم بررسی آن‌ها همچون سایر کاندیداهای مورد نظر ائتلاف است.

نظرات بینندگان