arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

دروس جدید برای دبیرستانی‌ها در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان حضور دانش آموزان در شاخه نظری از سال آینده 35 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 40 ساعت در هفته خواهد بود از اضافه شدن درس تفکر و سواد رسانه‌ای، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت، مدیریت خانواده و سبک زندگی و درس هنر به جدول درسی مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبات نهصد و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در جلسه گذشته جداول رشته علوم تجربی تصویب شد و جداول درس رشته ریاضی،‌علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی مورد بررسی، تبادل نظر و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش از نوآوری‌های جدید در تصویب جداول درسی بهره گرفته شد. هدف آموزش و پرورش در دوره متوسطه در زمینه آماده کردن دانش آموز و ورود به بازار کار و یا دانشگاه برای زندگی بهتر تغییراتی پیدا کرده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه مورد تاکید است، گفت: علاوه بر مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز دانش آموزان برای ورود به بازار کار، مهارتهای دیگری نیاز است که باید در ساحت‌های تربیتی سند تحول جستجو می‌کردیم و به همین خاطر دروس جدیدی را به جداول درسی اضافه کردیم.

نوید ادهم افزود: دروسی همچون "سلامت و بهداشت"، "مدیریت خانواده و سبک زندگی" ، "هنر" و همچنین "تفکر و سواد رسانه‌ای" به عنوان دروس جدید برای مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی و تدوین خواهند شد و دانش آموزان مقطع دهم باید از میان درس‌های "کارگاه کارآفرینی" و "تولید و تفکر و سواد رسانه‌ای" یک درس را انتخاب کنند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش میزان حضور دانش آموزان شاخه نظری در مدرسه را بر اساس برنامه جدید درسی 35 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش 40 ساعت در هفته اعلام کرد. 

نظرات بینندگان