arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

رئیس جمهور اکوادور به ایران سفر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر امور خارجه گفت:ما حمایت سیاسی لازم را با هدف تحرک بخشیدن به مناسبات اقتصادی ایران و اکوادور در چهارچوب سفر آینده رئیس جمهور اکوادور به ایران در دستور کار داری داریم.

به گزارش مهر، دیه گوائولستیا وزیر تجارت خارجی اکوادور و مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و راههای گسترش آن را مورد تبادل نظر قرار دادند.سرمدی در دیدار با دیه گوائولستیا وزیر تجارت خارجی اکوادور با اشاره به سوابق روابط دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور همواره دوستانه و بر اساس دیدگاههای مشترک استوار بوده است اما بنظر ما سطح و کیفیت مناسبات دوجانبه را می بایست به سطح مطلوب گسترش دهیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با ارزیابی مناسبات دوکشور در سالهای گذشته گفت: در پرتو تحریمهای ناعادلانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز فعالیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور ها با پاره ای محدودیت مواجه بود ولیکن در شرایط بعد از برجام ما مناسبات اقتصادی و تجاری را با دیدگاه جدیدی در حال سازماندهی هستیم که انگیزه ها و ماندگاری شرکتها را برای حضور هر چه بیشتر، تسهیل می سازد.

وی افزود: در این زمینه امضای موافقتنامه های حمایت از سرمایه گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور و تمدید اعتبار موافقت نامه بازرگانی فی مابین ، زمینه سازی برای تحقق اهداف مشترک را تسهیل خواهد ساخت .

سرمدی با تبیین ظرفیت های ایران برای ارائه تسهیلات هر چه بیشتر به اکوادور برای ورود به بازارهای منطقه در اسیای مرکزی و عراق اظهار داشت: ظرفیت و پیوندهای مستحکم اقتصادی و ترانزیتی و مواصلاتی ایران با بازارهای منطقه ای می تواند در چهارچوب همکاریهای دو کشور درخدمت به منافع مشترک قرار گیرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تاثیر عوامل اقتصادی در رونق بخشی به مناسبات دو کشور تصریح کرد: برقراری روابط کارگذاری بین بانکها ، مقدمات همکاری لازم را فراهم و با بستر سازی از طریق امضای موافقتنامه های تجاری و ساختاری بین دو کشور ،می توانیم گامهای بلندی را برای تحقق مراودات اقتصادی دو کشور ، متبلور سازیم.

سرمدی افزود: ما حمایت سیاسی لازم را برای دوستان خود با هدف تحرک بخشیدن به مناسبات اقتصادی دوکشور در چهارچوب سفر آینده وزیر امور خارجه اکوادور و آماده سازی سفر رئیس جمهوری اکوادور به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار داریم.

دیه گوائو لستیا وزیر تجارت خارجی اکوادور با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور اظهار داشت: ما در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمده و آن را تبریک می گویم . همچنین پیروزیهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران که موجب شکستن تحریمهای ناعادلانه شد را نیز تبریک می گوئیم.

وزیر تجارت خارجی اکوادور در خصوص چشم انداز روابط دو کشور خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم مراودات تجاری و سرمایه گذاری دو کشور باید افزایش پیدا کند و ما خواهان سود برای شرکتهای اکوادوری و جمهوری اسلامی ایران هستیم و رایزنی های خود را با هدف استحکام بخشیدن به پیوندهای تجاری دو کشور آغاز کرده ایم.

وی افزود: ما خواهان حضور بیشتر شرکتهای ایرانی ، ماشین آلات ساخت ایرانی در اکوادور هستیم و درحال حاضر شاهد دوره جدیدی از همکاریهای تجاری و اقتصادی بین دو کشور می باشیم تا شرکتهای تجاری ایرانی در اکوادور بدون واسطه بتوانند کالاهای تولیدی خود را عرضه نمایند.

وزیر امور تجارت خارجی اکوادور با تبیین شرایط روانتر برای مبادلات تجاری اظهار داشت : چنانچه مذاکرات بین دو کشور پیرامون تعرفه های ترجیحی به نتیجه انجامد و گامهای لازم برای تجدید موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف و همچنین فعال سازی روابط بانکی دو کشور صورت پذیرد ما شاهد تحرک بخشیدن عینی به مراودات دو کشور در دوره جدید خواهیم بود.

نظرات بینندگان