arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

بدهکار شهرداری هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس دیوان عدالت دولت گفت: تاکنون کمکی به این پروژه نکرده است و مبلغی جزئی به تازگی دریافت کردیم که رویمان نمی شود بیان کنیم و باید در بودجه سالهای بعد پیش بینی هایی به این منظور انجام شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری از افتخارات قوه قضائیه است که در سال ۱۳۶۰ به موجب قانون اساسی تاسیس شد و در این ۳۴ سال فراز و نشیب هایی داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه نهال این سازمان امروز به درختی بارور تبدیل شده است، افزود: دیوان عدالت اداری یک نهاد قضائی مرکزی است که سراسر کشور با آن ارتباط دارند و خود با بیش از ۵۰ دستگاه اجرائی در ارتباط است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: جایگاه دیوان از جهت ارتباط با مردم و مسئولان در موقعیت نامناسبی قرار داشت به طوری که ۶ تا ۷ ساختمان جدا از هم داشتیم که برای قضات و مردم زحمت زیادی داشت و دیوان باید از آن شرایط خارج می شد.

وی اضافه کرد: در دوران مسئولیت حجت الاسلام رازینی، گام اول این اقدام برداشته شد و زمینی به این منظور پیش بینی شد که پس از مسئولیت بنده با دستور رئیس قوه قضائیه مقدمات خرید زمین از سازمان زمین شهری انجام شد اما برای ساخت آن مشکل داشتیم.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه از سوی دیگر شهرداری تهران هم در خیابان بهشت با مشکلاتی مواجه بود، افزود: با شهرداری تهران مذاکراتی کردیم و قرار شد شهرداری ساخت و ساز ساختمان جدید دیوان عدالت اداری را بر عهده بگیرد که با دلسوزی فراوان و با توجه ویژه شهردار تهران این پروژه جزء پروژه های مهم و اولویت های شهرداری قرار گرفت.

رئیس دیوان عدلت اداری تاکید کرد: با تلاشی که انجام شد و با شرایط اقتصادی و بودجه ای دیوان، توان ساخت این ساختمان را نداشتیم و قرار شد شهرداری در ازای ساختمان های دیوان عدالت اداری، کار ساخت این ساختمان را انجام دهد.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: ساختمان های دیوان عدالت اداری پس از کارشناسی بر اساس قراردادی به شهرداری واگذار می شود. اما باید ببینیم طلبکار می شویم یا بدهکار که به ظاهر بدهکار می شویم.

وی اضافه کرد: دولت تاکنون کمکی به این پروژه نکرده است. فقط مبلغی جزئی به تازگی دریافت کردیم که رویمان نمی شود بیان کنیم. باید در بودجه های سالهای بعد پیش بینی هایی به این منظور انجام شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با تشکر از مدیریت جهادی شهردار تهران در ساخت این مجموعه گفت: کلنگ احداث ساختمان جدید در سال ۹۱ به زمین زده شد و امروز به برکت دهه فجر به افتتاح رسید. وظیفه دارم تشکر و تقدیر کنم از عزیزانی که این پروژه را با مصالح بسیار خوب و نقشه جالب احداث کردند و امروز با افتخار می گوییم قوه متناسب با نیاز مردم و برای رفاه شهروندان ساختمان جدید را افتتاح کرد.

حجت الاسلام منتظری افزود: در ساختمان های قدیمی از مردم شرمنده می شدیم زیرا با کمبود جا و فشار جمعیت مواجه بودیم. به ویژه در ساختمان تجدیدنظر مشکلات زیادی داشتیم.

وی همچنین از راه اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان تهران در محل روزنامه رسمی خبر داد و گفت: این امر برای سهولت کار مردم انجام شده است.

نظرات بینندگان