arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

کاشان به سازمان شهروندان جهانی پیوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شهردار کاشان گفت: با توجه به ضرورت ارتقاء ظرفیت دیپلماسی شهر کاشان تلاش کردیم که کاشان را جزو سازمان شهروندان جهانی کنیم که به این موفقیت نائل شدیم.

به گزارش مهر، سید محمد ناظم رضوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر کاشان به مجمع شهرداران راه ابریشم و نیز سازمان شهروندان جهانی پیوسته است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای ظرفیت دیپلماسی شهری کاشان و شکوفا سازی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه فرهنگی ـ تاریخی بیان داشت: پس از چندین ماه تلاش و پیگیری‌های مستمر از سوی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، سرانجام شهرداری کاشان به عضویت این دو مجمع درآمد.

شهردار کاشان ادامه داد: هدف مجمع شهرداران جاده ابریشم ارتقای توسعه هماهنگ فرهنگ توریسم، اقتصاد و دیگر امور اجتماعی در شهرهای مرتبط به وسیله سازماندهی ارتباطات در میان سازمان‌های تجاری، مقامات حکومتی و اتحادیه‌های غیرحکومتی در شهرهای سراسر دنیاست.

وی اضافه کرد: کشف و تبادل نظر میان شهرهای در امتداد کمربند اقتصادی جاده ابریشم در موضوعاتی همانند ساخت و ساز دولتی، حمل و نقل، توسعه و همکاری در زمینه‌های تکنولوژی، تجاری، توریسم از اهداف مهم این مجمع است.

ناظم رضوی همکاری در راستای ارتقای فرهنگ شهروندان در امور آموزشی، ورزشی، پزشکی را از دیگر اهداف تشکیل این مجمع برشمرد و افزود: این مجمع بستر مناسبی برای شهرهای مسیر جاده ابریشم با هدف بالا بردن فهم متقابل، دستیابی به همگرایی و احیای دوستی و گسترش همکاری ایجاد کرده است.

شهردار کاشان با اشاره به نحوه تاسیس مجمع شهرداران راه ابریشم عنوان کرد: پس از آن، مجمع شهرداران جاده ابریشم به وسیله مجمع جهانی شهروندان پایه گذاری شد که اکثر نمایندگان آن از شهرهای در امتداد جاده ابریشم هستند.

ناظم رضوی افزود: تاکنون مجمع شهرداران جاده ابریشم ۱۰ اجلاس در شهرهای تاشکند از ازبکستان، شیراز، آلماتی از قزاقستان، قازیانتپ از ترکیه، اورومچی از چین، گروزنی از روسیه، بورسا از ترکیه برگزار کرده است و یازدهمین میزبان درسال ۲۰۱۶ شهر قزوین خواهد بود.

وی بیان داشت: شهرهای بیش از ۱۰ کشور آسیایی عضو این مجمع است و از جمله اعضای ایرانی این مجمع می‌توان به شهرهایی چون نیشابور، قزوین، شیراز، اصفهان اشاره کرد.

نظرات بینندگان